شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

سیاه نمایی به چه منظوری ؟!!

  

 

یک ماه پیش دختر بچه ای با چشم گریان  جلوی من را گرفت و پرسید : ببخشید آقای مرادی  شنیدم نراق دارد تبدیل به روستا میشه این خبر درست است ؟  جواب دادم ما در تاریخ موردی  به اسم شهر سوخته داریم ولی شهر تبدیل به روستا شده نداریم . مطمئن باش هیچ شهری روستا نخواهد شد حتی اگر تلی از خاک از آن باقی مانده باشد شهریت خود را از دست نمی دهد . نفس راحتی کشید و خواست که برود از او سوال کردم  این حرف را چه کسی به تو زده ؟جواب داد :  بابام .

چند روز بعد پدر این دختر را دیدم ازاو پرسیدم جریان روستا شدن نراق چیست ؟!  برایم توضیح داد که این خبر را از------------ شنیده است.

پر کردن نام و مشخصات جای خالی عبارت فوق بماند برای آینده . اما بنده به عنوان کوچکترین خدمتگذار مردم شریف شهر نراق به فرد مورد نظر ( درجای خالی) اعلام می کنم اندکی درباره مفهوم توسعه و بخصوص توسعه پایدار تحقیق کند یا حداقل استعلامی از وزارت راه و شهرسازی در خصوص  جایگاه شهر تاریخی نراق و روند توسعه آتی آن بگیرد . اکنون نراق جزو 6  شهر تاریخی اول کشور به لحاظ داشتن ارزش های بین المللی در بعد انسانی و شهرسازی است . اسامی این شش شهر به قرار زیر می باشد .

ماسوله ، نراق ، بیستون ، شوشتر ، نوش آباد و بشرویه   

شورای عالی شهر سازی و معماری زیر نظر وزارت راه و شهرسازی در حال تهیه طرح ویژه برای شهر های فوق می باشد تا بتواند ارزش های تاریخی و شهر سازی آنها را که ازش ملی و جهانی دارد به دنیا به عنوان شهر های ایرانی اسلامی معرفی کند.

طرح ویژه نراق تابحال 70 درصد پیشرفت کار داشته و پیش بینی می گردد تا پایان سال 90  عملیات مطالعه و تهیه آن به تصویب برسد . عدم اطلاع رسانی دقیق در این خصوص به این دلیل بود که احتمال کارشکنی در مسیر تهیه آن وجود داشت ولی بحمد ا... در حال حاضر طرح به مرحله نهایی خود رسیده است لذا لازم می دانم نراقی های عزیز  از روند تهیه آن  در این برهه از زمان مطلع شوند . متاسفم از اینکه می بینم افراد کوچک مغزی به دنبال سیاه نمایی وضعیت شهر نراق برای رسیدن به اهداف و اغراض شخصی و بعضا سیاسی خود هستند.

نراق زادگاه تئوری پردازنظریه ولایت فقیه است.نظریه ای که فقه سیاسی شیعه را متحول کرد. به امید روزی که شهر نراق در کنار تمامی جاذبه های تاریخی و طبیعی خود محلی برای تحقیق پیرامون اندیشه های سیاسی علمای شیعه بخصوص در بحث ولایت مطلقه فقیه باشد .

رجای واثق دارم در آینده نزدیک  حوزه علمیه نراق بتواند منشا اثرات خیری برای شهر نراق باشد همچنان که در دو دهه  پیش دانشگاه آزاد اسلامی این نقش راایفا کرد.

تصویر درج شده در این مطلب 4 سال پیش توسط اینجانب از روی دکل مخابرات از شهرک فاضل گرفته شده است شما این تصویر را با وضعیت فعلی شهر مقایسه کنید  خودتان پی به خیلی از مسائل پشت پرده خواهید برد .

نظرات 29 + ارسال نظر
غلامرضا شنبه 22 تیر 1392 ساعت 04:55 ب.ظ


همتون راهزنید
پدر سوخته های عوضی
روستا هم زیادیتونه

بنده خدا به قول احمدی نژاد کجات میسوزه ؟

محمد دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 08:32 ب.ظ http://naraghia.blogfa.com

سلام و خسته نباشید
اقای مرادی با اجازتن وبلاگی ساختم و مطالبی از شما کپی کردم بم سر بزنید.
مرسی

سلام محمد . وبلاگ خوبی است . موفق و موید باشید .

مهندس نراقی جمعه 20 آبان 1390 ساعت 02:11 ق.ظ

با سلام
لطف کنید تیمی از بچه های کامپیوتر تشکیل دهید تا نراق را بهتر در وب معرفی نماییند درست است سایت شما کامل است وبلاگها زیاد شده و نسبت به سالهای پیش رشد داشته لیکن اگر سری به نقشه گوگل بزنید و به غار نخجیر بروید همه عکسها توسط افرادی از دلیجان اپلود شده و به نام غار دلیجان ثبت شده است یا در سایتهای دیگر امروز برای معرفی نراق به جهان نیاز به کارهای حرفه ای است اعم از فرهنگی اجتماعی اقتصادی و... می باشد ایجاد گروههای تخصصی در حفظ احیا و ابادانی و رونق و معرفی شهر خوبمان نراق لازم است همه نراقی ها دوست دارند برای ابادانی این شهر در هر کجای جهان که هستند یاری دهند موفق باشید

سلام مهندس نراقی عزیز
پیشنهاد خوبی مطرح نمودید . متاسفانه در نراق همگی نشستن تا ما کاری بکنیم . ولی در جا های دیگه خود جوش همه دارن کار میکنن.
ولی به هر حال اگر افراد خاصی مد نظر شما هست بفرمایید تا با آنها هماهنگ باشیم .
با تشکر . م. مرادی

مجتبی رمضانی سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 11:17 ق.ظ

با سلام در ضمیمه روزنامه ایران(استان مرکزی) امروز در بخش معرفی غار چال نخیر اشاره به آدرس این غار نموده و عنوان نموده که در نزدیکی روستای نراق است لطفا موضوع را پیگیری کنید

با تشکر
رمضانی

سلام . دست عزیز جناب آقای رمضانی اگر ممکن است بریده روزنامه را به همراه یک نامه به شورا و شهرداری جهت پیگیری از طرف خودتان ارسال کنید .

حسین یکشنبه 15 آبان 1390 ساعت 10:01 ب.ظ

سلام جناب مرادی
لطفا در کامنت در خصوص ۱۳ آبان ؛ نراقی ؛ را اضافه بفرمایید.
تنها دانشجوی نراقی پیرو خط امام (تنها دانشجوی پیرو خط )
متشکرم

سلام . بر حسین آقای . در عنوان یاداشت کلمه نراقی درج شده . معملا مطلب عنوان در سرچ کاربرد بیشتری دارد ولی در متن هم کلمه نراقی به پیشنهاد حضرتعالی اضافه شد .
با تشکر از دقت خوب شما جهت رفع اشکالات وبلاگ .

الهه شنبه 14 آبان 1390 ساعت 07:51 ب.ظ

سلام مهندس
قدمت دقیق یا نزدیک به واقعیت شهر نراق چه قدر است؟
بعضی نوشته ها هفتصدسال بعضی ها قبل اسلام یعنی بیش از هزار و پانصد سال و... نوشته اند .

متشکر

سلام . قدمت سکونت در شهر نراق به بیش از 2000 سال بر می گردد . آثار کشف شده از قلعه ال ، منطقه گرینان و در چاله سرخ بیانگر سکونت بیش از 2000 سال است . قبل ازاسلام در 7 منطقه سکونت وجود داشته که بعد از اسلام تمامی این مناطق از بین رفته و در محله سفلی نزدیک مسجد امام حسن به صورت یک مجتمع سکونت گاهی شکل گرفته است . مهمترین سندی که بیانگر سابقه 1300 ساله شهری نراق می باشد حکومت زبیر حاکم اموی اهل بصره در نراق است . هنوز در باور قدیمی ها ی نراق ضلع راست سینه حصارخان قله زبیر است . به دلیل موقعیت سوق الجیشی نراق با توجه به اینکه کاروان سادات علوی از منطقه نراق برای رفتن به شرق ایران استفاده می کردند داشتن یک ساخلوی نظامی در حکومت بنی عباس مهم بوده است . جریان به شهادت رسیدن حضرت زبیده خاتون و همراهانش در منطقه بیدشکین یکی از حوادث مربوط به این دوره است .
اما شهریت نراق بر می گردد به 700 سال پیش . با حمله مغول ها به ایران و توسعه امپراطوری آنها تا اروپا یک جاده تجاری بین چین تا ونیز شکل می گیرد که به آن جاده ابریشم می گویند . از اواخر قرن 6 به بعد نراق در مسیر فرعی این جاده تجاری قرار گرفته و از حالت صرف نظامی خارج و به یک منطقه ویژه تجاری بدل می گردد . ما آثار مدنیت را بعد از قرن 7 در نراق می بینیم .
امیدوارم که نتوانسته باشم کمکی کنم .
موفق باشید .

دوستار نراق جمعه 13 آبان 1390 ساعت 11:02 ق.ظ

آقای مهندس مرادی
سلام فکر می کردم می توانم با نظراتم کمکی به شما و شهر بکنم ولی دیگر تحمل این تهمت ها را ندارم ازشما مردم عزیز شهرو آقا سعید هم اگر بی احترامی کرده ام عذر می خواهم امید وارم مراحلال و در امور شهر موفق و مردم عزیزشهرمان سر بلند و پروز باشند برای همیشه دیگر پیام نخواهم داد تا اعصاب آقا سعید هم راحت باشدخیلی دوست داشتم خودم را معرفی کنم ولی.... به امید روز های پر از افتخارو سربلندی برای مردم نراق بدرود

سلام . دوستار نراق . انتظار داشتم شما در مقابل منتقدین خود بیش از این صبورباشید . اگر نظرات قبلی کاربران محترم را در خصوص نوشته های شما به نمایش میگذاشتم که اصلا کار به اینجا کشیده نمیشد .
برای پیشرفت نراق باید هزینه پرداخت کرد بعضی وقت ها این هزینه آبروی انسان است . بعضی وقت ها فکر و بعضی وقت ها سرمایه است . اما مهمترین نوع هزینه کردن هزینه کردن از آبرو و اعتبار است .
شما که تا این لحظه چون اسم مستعار دارید از آبروی خود هزینه نکرده اید حداقل شهر را از فکر خود محروم نکنید .
به هر حال ممنون از اینکه به فکر آبادانی شهر نراق هستید .
موفق و موید باشید .

دوستار نراق پنج‌شنبه 12 آبان 1390 ساعت 06:25 ب.ظ

آقای مهندس مرادی
بنده نمی دانم این آقا سعید چه دشمنی ای با اینجانب دارد اگر قرار باشد هر کس انتقادی می کند مورد هجمه انتقادات دوستاران شما قرار گیرد که دیگر هیچکس نمی تواند انتقادی انجام بدهد شاید گاهی سوالات خودرا بی پروا و بدون تحقیق پرسیده ام ولی به هر حال شاید این سوالات سوال خیلی از همشهریان بود(فقط شاید) که تا حدودی رفع ابهامات شد از این که فیلا خودم را معرفی نمی کنم باید بگوییم محیط وبلاگ طوری است که معرفی کردنم بیشتر فضارا متشنج می کند
به امید روز هایی به مراتب پر فروغ تر برای نراق
وآرزوی موفقیت برای شما در این راه پر خطر
با تشکرو سپاس فرآوان دوستار نراق

سلام دوستار نراق .
باورت میشه من هم دقیقا نمیدونم سعید کیه . البته حدس هایی میزنم ولی اطمینان ندارم . تابحال یک بار هم نشده من ازش بخواهم خودش را معرفی کنه .
اما در خصوص انتقاد باز هم نظرقبلی خودم را مطرح می کنم . در فرهنگ دینی ما انتقاد در مقوله امر به معروف و نهی از منکر جای می گیرد. ما فروع دینی به اسم انتقاد نداریم . یعنی تکلیف شرعی به اسم انتقاد نداریم .
انسان چون ذاتا مدنی الطبع است باید اجتماع تشکیل دهد و برای هر اجتماعی یک مسئول نیاز است . در خانواده ، در فامیل ، در شهر ، در شهرستان و ..... تا برسد به رهبری
مشارکت حق مردم است و باید مسئولین فرصت مشارکت را برای مردم فراهم کنند .
برای مثال مردم حق دارند طبق قانون شورای شهر را انتخاب کنند . شورا هم طبق همان قانون حق دارد شهردار را انتخاب کند و شهردار هم طبق همان قانون حق دارد در یک دوره چهار ساله برنامه های مدیریتی خود را پیاده کند تا شاخص های توسعه شهری شکل بگیرد .
اما متاسفانه ما اعتقادی به این نظم سیستمی نداریم . از همان فردای روزی که مسئولی انتخاب شد هنوز عرقش خشک نشده شروع می کنیم به بهانه انتقاد اون را تخریب کردن . سیاست های اون را نقد کردن .
خدا اجدا شما را رحمت کند که حداقل انتقادات خودت را ایگونه مطرح می کنی و اگر پاسخ مناسبی دریافت کنی قانع می گردی ولی متاسفانه خیلی ها در شکل و شمایل انتقاد بدترین غیبت ها را انجام می دهند و حتی اجازه دفاع هم به طرف مقابل خود نمی دهند .
شرط لازم برای امربه معروف و نهی از منکر کردن شناخت دقیق معروف و منکر است .
برای شناخت دقیق معروف و منکر نیاز به اطلاعات و دانش روز است . کسی که می خواهددر خصوص آینده یک شهر نظر بدهد باید مبانی توسعه شهری از دیگاه اسلام را دقیقا بداند . نمی شود با نگاه انسان محور شهر خدا محور ساخت . کاهگلی که شما آن را نقد می کنید به نظر من نماد خدا محوری در شهر نراق است . اساسا معماری شهر نراق یک معماری درون گرا بر پایه خدا محوری است . بین خانه یک خان و یک رعیت در سیما و منظر آن تفاوت فاحشی احساس نمی شود ولی اکنون بر اساس نگاه انسان محوری دقیقا از نمای یک بنا طبقه اجتماعی صاحب خانه مشخص می گردد .
دوستار نراق به شما و همه دوستان هم فکرت برادرانه توصیه می کنم جلساتی را برگزار کنید و در خصوص این مباحث با هم بحث کنید . نیاز نیست ما راهم به این جلسات دعوت کنید .

اما بدانید واقعیت شهر نراق این است که منابع محدودی دارد . کارشکنی از درون و بیرون بیشمار است ، کج فهمی مبانی توسعه شهری وجود دارد ، سطح توقعات مردم به صورت کاذب دانسته یا ندانسته توسط افرادی با اهداف شخصی بالا می رود . حالا شما می خواهید با اینهمه مشکلات قدم از قدم بر دارید .
اگر احساس تکلیف و وظیفه نبود و توکل بر خدا که حلال همه مشکلات است مبنای کار ما نبود با کدام انگیزه میشد در شهر کار کرد .
ببخشید اگه زیادی نوشتم .

سعید پنج‌شنبه 12 آبان 1390 ساعت 01:49 ب.ظ

آنقدر عصابم از این دوستار نراق به ریخته که اصلا یاد رفتم بگم برو خبر جشنواره جوزقند را درمرکزی نیوز مطالعه کن .
http://markazinews.ir/1390/07/4826

بله خبر را دیده ام . عکس ها توسط آقای افتاده خبر گزاری ایرنای مرکزی تهیه شده خیلی جالب است . تمامی عکس ها خبری است .

سعید پنج‌شنبه 12 آبان 1390 ساعت 01:47 ب.ظ

سلام حاجی . میخوام ببینم اون موقعی که تو مطلب شکری هاشم را نوشتی این دوستار نراق کجا بود .
اون موقعی که طرف مقابل نماینده از خودش بود فرماندار از خودش و از همه طرف داشتن میزدنت این دوستاران نراق کجا تشریف داشتن .
اون موقعی که خانوادت تحت فشار قرار گرفته بودن کجا بودن
جان مادرت چند صفحه از دفتر خاطراتت را بگذارروی سایت تا دست خیلی از این آدم ها رو بشه .
به چه قیمتی داری صبر پیشه میکنی . جوانان نراق در حال حاضر فرق بین خادم و خائن را تشخیص نمیدن اون وقت تو من راسفارش به صبر میکنی!!!!
به چه قیمتی باید صبر کرد .

سلام .به قیمت همدلی . به قیمت اتحاد .انتشار دفتر خاطرات من دردی از درهای نراق را دوا نمیکنه . چند بار تابحال تصمیم گرفتم اون را ازبین ببرم .
ابزار کار مدیریت صداقت و سعه صدر است . اعتقاد راسخ دارم اگر با مردم بویژه جوانان صادق باشیم کارها درست خواهد شد .
در ضمن خیلی جوش نزن به قول قدیمی ها شیرت خشک میشه

سعیده چهارشنبه 11 آبان 1390 ساعت 11:52 ب.ظ http://daeijan.blogfa.com



در نگاه آنها که پرواز را نمی فهمند

هرچه بیشتر اوج بگیری

کوچکتر خواهی نمود!!













کامنت های اینجاهم شده چت روم انگار !
ملت دلشون پره !
ملت فقط می خوان حرف بزنن و حرف بشنون انگار !
نمیدونم شاید من هیچی هیچی نمیدونم واقعا !




خب... ذیحجه تان سرشار از معنویت. بدرود.

دوستار نراق چهارشنبه 11 آبان 1390 ساعت 09:26 ب.ظ

آقای مهندس مرادی تناقض در نظرات اینجانب تنها به دلیل این است که ابتدا سوالات زیادی در ذهن اینجانب درباره ی عملکرد شما وجود داشت که با پاسخ های شما تا حدودی توجیه شدم و روز به روز اعتماد اینجانب به شما بیشتر شد درعین حال هر وقت سوال یا انتقاد یا پیشنهادی به ذهنم خطور می کند سعی دارم بدون هیچگونه تعارفی بپرسم تا مطمئن شوم واگر گاهی از شما تعریف کرده به دلیل این است که درآن مورد شما را شایسته تعریف دانسته ام و بلعکس .
باتشکرو سپاس فرآوان دوستار نراق

سلام دوستار نراق پرسیدن سوال در خصوص حقوق شهروندی حق شما است . ولی انتظار نداشته باشید من سوالات شما و دیگران را در معرض دید عموم قرار دهم . چند بار از شما خواستم که اگر واقعا دنبال جواب سوالات خود هستید و قصد دیگری از طرح سوالات جز رسیدن به پاسخ ندارید از طریق ایمیل اقدام کنید .
باز هم تکرار می کنم . هویت من کاملا مشخص و هویت شما کاملا نا مشخص است . شما اگر جای بنده بودید آیا به کسی که با یک اسم مستعار نظرات خود رادرج می کند پاسخ می دادید؟
پوزش می خواهم از شما که این موضوع را عنوان می کنم .
دوستار واقعی نراق آنقدر باید جرات و جسارت داشته باشد که از پس پرده ابهام بیرون بیاید .
حقیر با این وبلاگ تمامی اندیشه ُ فکر و شعورم را در معرض دید منتقدان خود قرار دادم و حاضر شدم بدون واسطه با آنها ارتباط برقرار کنم . امروز هم این کار را نکردم بلکه بیش از ۶ سال است مطلب می نویسم و به جرات یکی از قدیمی ترین وبلاگ نویسان استان هستم .
حکم تکفیر ما را در همین شهرستان از تریبون ----- به جرم بلند بلند فکر کردن خواندند .
به خاطر بلند بلند فکر کردن زن و بچه من تهدید به مرگ شدند ولی قلم را زمین نگذاشتم و از شهرم و تاریخ پر افتخارش دفاع کردم.
کدام نراقی تابحال چنین هزینه سنگینی بابت نراق پرداخت کرده است ؟
فرزند من چندین بار گریه کنان از مدرسه به خانه آمد به خطر اینکه در فضای کاملا غیر نراقی تحصیل می کرد. بچه ای که هیچ قدرتی برای دفاع کردن از گوشه و کنایه های دیگران رانداشت .
دوستار نراق ضربه خوردن از دیگران قابل تحمل و شیرین است ولی متاسفانه ضربه خوردن از داخل.............
دوستی در خصوص شما برای من نوشته بود این دوستار نراق نراقی نیست ---- است . قصد ضربه زدن را دارد ولی من در پاسخ او نوشتم ای کاش حرف شما درست بود!!!
به هر حال این وبلاگ ادعای فضای کاملا باز را نداشته و ندارد ولی ادعا داریم که تحمل شنیدن خیلی از حرف ها را داریم .
موفق و سربلند باشید .

دوستار نراق چهارشنبه 11 آبان 1390 ساعت 09:14 ب.ظ

جناب آقای مهندس مرادی سلام
بنده از هیچ کس و از هیچ گروهی نه خط می گیرم و نه حمایت می کنم بنده تنها سعی می کنم در شرایط موجود سوالات و ابهامات خود را بپرسم و گاهی هم به عنوان شهروند شهر پیشنهاداتی در قبال شهر خود برای رشد شهر بدهم از این رو از اینکه شما هم تا به حال صادقانه پاسخگوی اینجانب بوده اید بی نهایت سپاس گذارم و کسانی را هم که به بنده تهمت می زنند به خدا واگذار می کنم اینجانب خدارا گواه می گیرم تنها نظرات خود را در محیط وبلاگ پرسیده و سعی می کنم پشت سر شما یا شخص دیگری غیبت نکنم از دوست همشهریمان هم آقا سعید خواهشمندم سنجیده تر و با اطمینان بیشتر سخن گوید همچنین تمامی نظرا ت درج شده تا این لحظه در وبلاگ توسط شخص اینجانب درج شده است
لازم به ذکر است اینجانب به همان خدایی که شما می شناسید م.ی را نمی شناسم دیگر قضاوت با خودتان ضمنا اگر محیط وبلاگ را مناسب ببینم در آینده ای نزدیک شخصا خودم را به شما و وبازدید کنندگان وبلاگ معرفی خواهم کرد و هیچ ترسی از کسی ندارم تا رفع ابهامات شود از این که تااین لحضه پشتیبان حق بوده اید سپاسگذارم
با تشکر و سپاس فرآوان دوستار نراق

سلام دوستار نراق . از اینکه با نظرات چالشی به وبلاگ رونق دادید بی نهایت سپاسگذارم . خداوکیلی من خودم از اینکه همه تعریف و تمجید کنند ناراحت هستم . اما لازمه نقد کردن داشتن اطلاعات است . شما قبل از اینکه حکم صادر کنید ابتدا باید اطلاعات لازم پیرامون آن مطلب را جمع آوری کنید . این درست نیست که حرف های دیگران را که هیچ پایه و اساسی ندارد به عنوان انتقاد درج کنید . من از هیچ کدام از نظرات شما به اندازه نظرتان در خصوص عقب گرد کردن نراق به خاطر توجه به ساختار و هویت تاریخی شهر ناراحت نشدم . نمی دانم منبع و اساس این تفکر کجا است ولی حاضرم در حضور هر کسی که شما بخواهید به هر سوالی که داشته باشید پاسخ دهم ولی انصاف حکم می کند قبل از اعلام حکم و اعدام طرف مقابل حداقل یک سوال از او پرسیده شود .
ما نراقی ها باید بیشتر از دیگران به اخلاق اجتماعی و بخصوص اخلاق سیاسی واقف باشیم چون معراج السعاده از ما است .
دوستار نراق من نمی دانم بعضی ها عملکرد ما را با چه شاخص و میزانی می سنجند ونقد می کنند . برای مثال شما در نظر قبلی به ارتباط با جوانان اشاره کردید . من از شما سوال کردم که کدام یک از مسئولین قبلی همکار من تابحال این اندازه به جوانان اهمیت داده است . بلاخره برای سنجش یک موضوع نیاز به یک شاخص است . اگر ما واحد کیلو را نداشتیم چگونه می توانستیم وزن را اندازه بگیریم .
خیلی جالب است برخی ها در نگاه خود ما را با شهردار تهران مقایسه می کنند و نمره می دهند .
دوست عزیز . باز هم تاکید و سفارش می کنم قبل از صدور حکم ابتدا در خصوص آن مسئله تحقیق کن و به بهانه اینکه دیگران این حرف ها را می زنند شما آنها را درفضای وبلاگ منتشر نکن .
هویت من کاملا مشخص و هویت شما کاملا نا مشخص است . این انصاف نیست!! به همان خدایی که شما قبول دارید تابحال هیچ مسئولی را ندیده ام که به مخاطب ناشناس خود این مقدار اهمیت بدهد .
من به منتقدین شما حق میدهم که شما را عامل دیگران تصور کنند و شما هم انتظار نداشته باش که اینگونه فکر نکنند .
باز هم از اینکه صادقانه مطلب می نویسید از شما تشکر می کنم و امیدوارم روزی برسد که سر سفره آقا امام زمان با هم خدمت کنیم و مهمتر از آن این است که لایق خدمت باشیم .
من همیشه نگران این موضوع هستم که اگر زمان ظهور فرا برسد توفیق پست رفتگری حکومت آقا را خواهم داشت یا نه!
شما هم در حق این برادر کوچک خود دعا کن در چارت سازمانی حکومت آقای چنین پستی را برای ما در نظر بگیرند .
التماس دعا

سعید چهارشنبه 11 آبان 1390 ساعت 12:41 ب.ظ

حاج محمود آقا سلام . من چند دفعه تابحال به شما تذکر داده ام که این دوستار نراق داره از طرف م. ی خط میگیره
شما به این نظرات متناقضی که در مطلب چرا از من انتقاد نمی کنید نوشته توجه کن بعد برو سر آخرین نظرش در خصوص ایجاد ماه نامه .
سوال اینجا است چرا کسی که اینگونه غیر کارشناسه عملکرد ها را نقد می کند به خود اجازه می دهد پیشنهاد ماه نامه بدهد در خصوص گردشگری نراق و سوغات محلی نراق مطلب بنویسد.
اینها که اعتقاد داشتند شما نراق را عقب بردید !!
نمونه هایی از تناقض گویی های دوستار نراق را در ذیل مطالعه کنید .

جناب آقای مهندس محمود مرادی
لطفا به جای این تعریف و تمجیدات از خود کمی برای اشتغال این جوانان و ارتقای شهر تلاش کنید ؟
نه اینکه فقط به سنگ فرش کردن معابر و کاه گل کردن منازل بپردازید که هیچ اشتغال زایی را با و جود تاکییداتی که طی سال های متمادی داشتید که نراق به شهری توریستی تبدیل خواهد شد و از کنار آن شغل برای این جوانان ایجاد خواهد شد نداشته است
بلکه به حرکت نراق به سوی عقبگرد هم کمک فراوانی ار کرده اید
آقای مرادی لطفا نظر اینجانب ار پاسخ دهید
باتشکر از لطف شما

جناب آقای مهندس مرادی
حقوق شما به عنوان شهردار شهر چقدر است؟
لطفا صادقانه پاسخ دهید؟

آقای مهندس مرادی سلام
نظر شما در رابطه با شکل گیری ماه نامه ای مخصوص شهر با موضوعات شهرداری،گردشگری شهر،جوانان، معرفی سوغات و دیگر موضوعات شهر برای معرفی بهتر شهر به دیگر هم استانی هاو سایر استان ها چیست ؟ آیا ممکن است ؟ آیا بودجه ای می توان برای آن در نظر گرفت؟می تواند بسیار مفید و سازنده باشد؟منتظر پاسخ شما هستم
با تشکر سپاس فراوان دوستار نراق

سلام آقا سعید .
شما یک درصد احتمال بده که هر کسی به اسم دوستار نراق نظر خود را درج کند . پس نمی شود خیلی در خصوص واقعی بودن نظر ها اطمینان داشت . به همین دلیل من هیچ وقت نظرات را با قبل مقایسه نمی کنم.
اما اگر یک درصد هم بخواهیم احتمال بدهیم که این نظرات مربوط به یک نفر است مطلب شما کاملا صحیح است و تناقض در گفتار ایشان مشهود است .
به هر حال وظیفه و تکلیف مومن نسبت به برادر دینی خود حسن ظن است نه سوء ظن البته نباید کار به حماقت بکشد .
آقا سعید . در خصوص م. ی هم خیلی جوش نزن هیچ ...........

عابدینی چهارشنبه 11 آبان 1390 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام. امروز سه شنبه آخرین روز از هجدهمین نماشگاه بین المللی مطبوعات و خبر گزاریها(آبان ۱۳۹۰) در مصلای امام خمینی(ره) تهران بود.جمعیت زیاد و غرفه ها شلوغ.
در کنجی تقریبا دور افتاده و خلوت که کمتر فردی رغبت به رفتن داشت یک غرفه بی روح و بی تبلیغ مربوط به استان مرکزی وجود داشت . غرفه دار یک چهره فرهنگی بود. تعداد کمی عکس به عنوان مشاهیر استان مرکزی در غرفه وجود داشت . از وی سوال شد پس کو عکس ملا احمد نراقی و قائم مقام فراهانی و...که به راحتی گفت در خصوص عکس ملا احمد نراقی بروید اداره ارشاد دلیجان و به آقای فدایی انتقاد کنید که چرا بی توجهی نموده است.گفتیم حداقل یک دفتری اینجا بگذارید ما انتقادات خودمان را بنویسیم.
کاش این غرفه که اصلا هیچ تبلیغی در آن وجود نداشت راه اندازی نمی شد.در عوض غرفه چند استان خیلی فعال بودند.

سلام . این یک واقعیت تلخ است که ملا احمد اگر نراقی نبود وضعش الان خیلی بهتر بود .
مثلا اینگونه بود ملا احمد اراکی یا ملا احمد فراهانی !!!
اگر فرهانی بود از طرف میراث فرهنگی استان به دنیا معرفی می شد ولی چه کنیم که ملا احمد نراقی است و نراق هم ......

نارسیس سه‌شنبه 10 آبان 1390 ساعت 10:13 ب.ظ

اقای مرادی لطفا در مورد ناحیه صنعتی نراق و اینده ان اطلاعات بدهید
با تشکر

سلام . ناحیه صنعتی نراق با روندی بسیار کند در حال شکل گیری است . در آخرین جلسه ای که با فرماندار به اتفاق شورا و امام جمعه داشتیم نسبت به این موضوع اعتراض شد و مقرر گردید هرچه سریعتر مقدمات نهایی شدن آن فراهم گردد .
اما مهمترین نکته ای که باید نراقی ها بدانند این است که برای احداث یک واحد صنعتی ابتدا موافقت اصولی لازم است . برای گرفتن موافقت اصولی حداقل 6 ماه زمان لازم است . اگر از الان به دنبال گرفتن آن باشند انشا ا... تا 6 ماه دیگر هم عملا کار آماده سازی زمین وآب و برق و گاز آن توسط اداره صنایع دلیجان حل خواهد شد .
اطلاعات بیشتر و دقیقتر را باید از اداره صنایع و معادن شهرستان دلیجان که متولی اصلی است دریافت کنید .

دوستار نراق دوشنبه 9 آبان 1390 ساعت 10:38 ب.ظ

آقای مهندس مرادی سلام
نظر شما در رابطه با شکل گیری ماه نامه ای مخصوص شهر با موضوعات شهرداری،گردشگری شهر،جوانان، معرفی سوغات و دیگر موضوعات شهر برای معرفی بهتر شهر به دیگر هم استانی هاو سایر استان ها چیست ؟ آیا ممکن است ؟ آیا بودجه ای می توان برای آن در نظر گرفت؟می تواند بسیار مفید و سازنده باشد؟منتظر پاسخ شما هستم
با تشکر سپاس فراوان دوستار نراق

سلام . کار بسیار خوبی است. چاپ نشریه قبل از اعتبار نیاز به مجوز دارد .
فعلا که هیچ اعتباری نیست . اگر افرادی بخواهند در بخش خصوصی این کار را انجام دهند ما هم به سهم خود کمک می کنیم .

باقر دوشنبه 9 آبان 1390 ساعت 01:57 ب.ظ

سلام رفیق
چرا تپه اول شهر را رنگ کرده اید از کدام شهر اروپایی الگو گرفته اید؟(لندن هاروارد پاریس یا از برنامه تام و جری)
لطفا پاسخ دهید؟

سلام .رنگ کردیم تا ننگ کسایی که آب شرب نراق را دچار اخلال کرده بودند و 60 درصد از فضای سبز نراق به آن وابستگی داشت را پاک کنیم .
تمام چمن های ما در شهرک به خاطر این بی لیاقتی از بین رفت .
ولی باعث شد که ما بتوانیم از مواد سوپر جذاب برای کاهش 60 درصدی مصرف آب در کشت مجدد آنها استفاده کنیم .
همان مثل معروف عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد .

حسین دوشنبه 9 آبان 1390 ساعت 01:32 ب.ظ http://aksnaragh.blogfa.com/

سلام
به مناسبت فرا رسیدن 13 آبان
با مطلب " تنها دانشجوی پیرو خط امام حاضر در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شهید سید حسین میرسلطانی " و حضور مردم غیور شهر نراق در این مراسم در سال 1358 به روزیم
خواهشمند است مطالب را نشر داده واز آن استفاده کنید تا فعالیتهای به یاد ماندنی مردم شهرمان در معرض دید عموم قرار گیرد .
با تشکر

سلام .لطفا مطب سهم بچه های نراق در تسخیر لانه جاسوسی را مطالعه بفرمایید .
http://moradinaraghi.blogsky.com/1389/08/16/post-172/
آبان 89 نوشته شد .
با تشکر . مرادی

حسین یکشنبه 8 آبان 1390 ساعت 03:05 ب.ظ http://aksnaragh.blogfa.com/

باسلام .
از وبلاگ سلحشوران شهر نراق بازدید نموده و نقاط ضعف ما را گوشزد نمایید .
منتظریم
یا زهرا

سلام بر دوستان بسیجی شهر نراق .
امیدوار هر قلمی که به قصد خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های آن به کار گرفته می شود فردای قیامت صاحب خود را شفاعت کند .
یک توصیه کوچک هم دارم . سعی کنید متناسب با هر عکس مطلبی تهیه شود و خوانندگان هم نظرات خود را پیرامون آن مطلب درج کنند . اگر این اقدام صورت گیرد بعد از دو سال می توان کتابی با همین اسم قشنگ سلحشوران نراق به چاپ رساند که اگر روزی وبلاگ دچار مشکل شد اطلاعات تولید شده از بین نرود و مخاطبان بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند .
با کمال میل و افتخار شما را لینک می کنم .
موفق و موید باشید .

دوستار نراق پنج‌شنبه 5 آبان 1390 ساعت 10:08 ب.ظ

آقای مهندس مرادی
پس از تاخیری چند روزه باز هم سلام هر چند گفته بودم دیگر پیامی نخواهم داد ولی
دلم نیومد دیگر به وبلاگ شما سر نزنم
نقطه نظری به ذهنم خطور کرد گفتم شاید مفید باشد
آقای مرادی از شما شهردار محترم خواهشمندم جلسه ای با جوانان شهر ترتیب دهید تا علاوه بر شنیدن نقطه نظرات (انتقادات و پیشنهادات) جو صمیمی تری بین شما و جوانان ایحاد شود؟؟
با سپاس فرآوان دوستار نراق

سلام دو ستار نراق . چرا فکر میکنید جوی صمیمی بین ما و جوانان شهر برقرار نیست!! ؟
بنده از زمان مسئولیت خودت تابحال نسبت به دوستان قبلی بیشتر ین ارتباط را با جوانان داشته ام و بیشترین مسئولیت ها را به آنها واگذار کرده ام .
درب اتاق من بر روی همه جوانان باز بوده و هست و حتی اگر جوانی را دارای استعداد و تفکر دیده ام خودم برای دیدنش پا پیش گذاشته ام .
تا قبل از بنده جوانان به شهرداری نمی آمدند و اگر هم به خاطر کاری می آمدند دچار لکنت زبان می شدند ولی الان چنان جو صمیمی بین ما و جوانان برقرار است که نه تنها لکنت زبان نمی گیرند بلکه مانند بلبل .....
ولی به هر حال بنده حاضرم در هر جمعی که جوانان مورد نظر شما دعوت کنند حضور پیدا کرده به سوالات آنها پاسخ دهم .
انتقادات و پیشنهادات را هم بشنوم .
اگر واقعا این جوانان قصد انتقاد و پیشنهاد سازنده دارند از طریق همین وبلاگ آنها را مطرح کنند ولی اگر می خواهند خودی نشان دهند......

سعید پنج‌شنبه 5 آبان 1390 ساعت 08:59 ق.ظ

حاجی دنبال کرم این سیب در داخل خود سیب بگرد. آدم هایی را در شهر می شناسم که برای تخریب چهره شما حاضرند دست به هر کاری بزنند . حتی اگر این کاربه قیمت خراب شدن نراق تمام بشود .
اما همانطور که خودت چند بار بهم گفتی عاقبت با صادقین است . هیچ وقت این حرفت را فراموش نمی کنم که می گفتی صادقین حتی اگر اشتباهی هم در زندگی داشته باشند عاقب به خیر می شوند .ولی منافقین و آدم ها چند چهره بوقلمون صفت راهی جز جهنم ندارند .
پاینده باد ایران اسلامی .
پاینده باد نراق قهرمان پرور و پاینده باد هر کس که دلش برای ایران و نراق می سوزد .

سلام سعید . من وقت گشتن دنبال کرم ها را ندارم . لحظه های کاری واجد ارزشند . باید تلاش کرد و به به خدا توکل کرد .
التماس دعا .
پاینده باد ایران اسلامی عزیز

دلیجان شهر من سه‌شنبه 3 آبان 1390 ساعت 03:20 ب.ظ http://bedune-marz.blogfa.com

سلام

و علیکم

دوست دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 09:43 ب.ظ

سلام همشهری خدا قوت لطف کنید روابط عمومی در شهر نراق ایجاد کنید تا برخی از خبرگزاری ها و روزنامه را در مورد اخبار و معرفی شهر فعال کند مثلا خبر جشنواره جوزقند به جز صدا و سیمای اراک هیچ جا پخش نشد در حالی که خیلی جاها اب تو دل مردم تکان می خوره خبرش تیتر میشه موفق باشید

سلام . تا جایی که بنده اطلاع دارم خبرگزاری ایرنا ُ فارس و میراث فرهنگی جشنواره جوزقند را پوشش دادند . چند مستند هم از جشنواره تهیه شده که در آینده از شبکه های سراسری پخش می گردد .
با بضاعت اندک مالی که ما داریم بیش از این نمی توانیم کاری کنیم .

یه دلیجانی دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 02:07 ق.ظ

لطفا نام آن شخص .... را منتشر کنید

سلام . فعلا مصلحت نیست . همین مقدار بدانید که این فرد دلیجانی نیست و با طرح این موضوع قصد دارد از آب گل آلود بین دو شهر ماهی بگیرد .

جوادی شنبه 30 مهر 1390 ساعت 09:23 ب.ظ

سلام بسیجی دلاور
در تقویم کشور ۳۵ روز تا روز بسیج مستضعفین باقی است . تاریخ ۵/۹/۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بسیج مستضعفین تشکیل شد . خواهشمند است هر گونه برنامه ریزی تبلیغاتی و فرهنگی و... در شهر بسیجی خیز نراق دارید عجله کنید . وقت محدود است .

سلام . جناب جوادی . ضمن تشکر از بذل عنایت حضرتعالی باید به عرض برسانم بسیجی دلاور لقبی است که می توان آن را تنها به شهدا داد .چون آنها دلاوری خود را ثابت کردند ولی ما هنوز در بسیجی بودن خود دچار تردید هستیم چه برسد به.....
از تذکر به موقع شما بی نهایت ممنونم ولی واقعیت این است که ظاهرا قرار است در شهر تنها ما کار فرهنگی کنیم!!
بعضی ها هم نه تنها به خاطر کار های نکرده خود وجدان درد نمیگیرن بلکه مدعی کار های کرده دیگران هم هستند !!!
ولی به هر حال سعی می کنیم شرمند شهدا و بسیجیان شهر نباشیم .

علی آقایی چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 06:30 ب.ظ

سلام مهندس
محمد علی قجری صحیح است و تاریخ شهادت ایشان ۱۳۵۹/۲/۸ است .
آمار دقیق ۸۰ شهید با مشخصات کامل را در همه وبلاگ های نراق دیده ام ولیکن شما نوشته ای بیش از هفتاد شهید.شما هم لطفا دقیق بنویس هشتاد شهید که شبهه ایجاد نشود .
جناب عالی که نسبت به بقیه مردم به مسئولین استان مرکزی دسترسی داری آمارها خصوصا آمار شهدا - جانبازان- آزادگان و رزمندگان و کمک های بی دریغ مردم فداکار نراق در دفاع مقدس را کتبا و شفاها ارسال و اعلام کن .
از همه زحمات خوبت متشکریم

سلام . هر دو ایراد شما وارد بود لذا با عرض پوزش اصلاح گردید .
فعلا ارسال آمار موارد خواسته هم پیش خودمان بماند سنگین تر است !!
موفق و موید باشید

سر دار چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 08:53 ق.ظ

اشتباه نکنید من سردار نیستم سر دار نام من است
خواستم بگم حاجی با این مطلب خوبت برجک خیلی ها را زدی ،من به گوش خودم گوشه ای از این سیاه نمایی ها را شنیدم .طرف جوری حرف میزد انگار فردا قرار است نراق روستا شود و راوه به جای آن شهر . مواظب باش برجکت را نزنن . البته میدونم که از یک برجک دیدبانی نمی کنی ولی به هر حال مومن باید زیرک باشد .
خدا با راستگویان و صدیقین است . این وعده الهی است . شکی هم در آن نیست .

سلام سر دار.
قصدم انصافا زدن برجک کسی نبود .خواستم دوستانه هشداری داده باشم چون اگر مراعات نکنند مجبور میشم دیدگاه های آنها را که بر پایه اندیشه لیبرالیستی است در خصوص مفهوم توسعه نقد کنم .
وقتی ملاک توسعه در ذهن افرادی وسعت شهر ، جمعیت و تعداد کارخانه های موجود و ساختمان های بلند مرتبه آن و عرض و طول خیابان ها و اتوبان ها ی آن باشد نمی توانند این شخص ادعا کند بر اساس نظریه خدا محوری توسعه را تعریف کرده اند . این دقیقا مبتنی بر نظریه انسان محوری است که اساس و پایه امانیسم موجود در غرب می باشد .
در اندیشه خدا محوری توسعه یعنی امر به معروف و نهی از منکر ، یعنی عدالت اجتماعی ، یعنی حفظ شعار اسلامی ، یعنی رعایت حدود الهی و.....
شهر ها شاید به ظاهر از نظر سیما و منظر توسعه پیدا کنند ولی مهم این است که توسعه در مسیر احیای دین و دستورات الهی باشد .
نراق توسعه ای بر پایه خدا محوری را در دستور کار خود دارد و شاید مهمترین عامل محرک این نوع نگاه خون بیش از ۸۰ شهید نراقی باشد .
طرح ویژه نراق به دنبال حفظ ساختار فرهنگی و معنوی شهر است .
سر دار موفق باشی . باز هم به ما سر بزن

علی آقایی سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 09:36 ب.ظ

شهر کوچک نراق در سطح استان مرکزی اولین منطقه ای است که اکثر شرایط ایثار و فداکاری و مساعدت را در هشت سال دفاع مقدس داشته است .
اولین شهید استان مرکزی به نام محمدعلی قجری مربوط به نراق است. به نسبت جمعیت سه هزار نفره بالاترین رزمنده ، بالاترین شهید ، بالاترین جانباز ، بالاترین آمار آزادگان و بالاترین کمک های اهدای مردمی به جبهه را در سطح استان به خود اختصاص داده است . در طول هشت سال دفاع مقدس نراق یکصد و هشتاد رزمنده داشته و هشتاد شهید ، هشتاد جانباز ، هشت آزاده تقدیم انقلاب و اسلام نموده است .

حق و امتیاز شهر نراق باید بیشتر از شرایط کنونی باشد

سلام . این دوست عزیز برخی از شاخص های توسعه یافتگی شهر نراق را یادآور شدند . بخصوص این شاخص که در کل منطقه نراق دلیجان و محلات اولین شهید مربوط به نراق بود که در سال۵۹ در منطقه کردستان به دست کوموله به شهادت رسید . روحش شاد و یاد ش گرامی (( شهید محمد علی قجری ))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد