شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

حکایت دروغ های بزرگ !!

چند وقت پیش  حکایتی را شنیدم که در این ایام کاربرد آن به وضوح دیده می شود . حکایت از این قرار است که فردی در مجالس بزرگان حاضر می شد و دروغ های بزرگی می گفت این فرد دوستی داشت که برای حفظ آبروی او دروغ های او رابه اشکال مختلف توجیه می کرد تا در بین جمع  رسوا نگردد . روزی این فرد در مجلسی به دروغ گفت: توله سگی را دیدم  در آسمان وق وق می کرد . دوست این مرد خیلی فکر کرد چگونه دروغ به این بزرگی را توجیه کند تا اینکه به فکرش رسید  بگوید این توله سگ را عقابی شکار کرده بوده و به همین خاطر در آسمان وق وق می کرده است . مجلس که تمام شد دوست مرد دروغگو  رو به او کرد و گفت : جان مادرت  از این به بعد دروغی بگو که بتوانم یه کاریش کنم، آخه توله سگ در آسمان چه می کند ؟

حالا این شده حکایت  برخی رجل های سیاسی منطقه ما  که هی دروغ گفتند و برخی ها هم که منافع خود را در توجیه آنها می دیدند به سر مردم بیچاره شیره مالیدن تا اینکه کار به جایی رسید که اطرافیان هم در توجیه دروغ های بزرگ آنها کم آوردند .

خبرهای رسیده حکایت از این دارد که عباسی با سیاست شانتاژ قصد دارد صحت انتخابات حوزه انتخابیه محلات و دلیجان را زیر سوال ببرد و الان در دلیجان تمامی گروه ها به جان هم افتاده و سعی دارند تقصیرشکست خود را به گردن دیگری بیندازند . برخی اختلافات خانوادگی بین عباسی و فدایی را عامل شکست او می دانند  ، برخی عملکرد فرمانداری ، برخی اتحاد صورت گرفته بین محلاتی ها ، برخی شورای نگهبان ، تعدادی تکثر و عدم اتحاد در بین کاندیدا های دلیجان، برخی علل ناکامی عباسی را مخالفت نراقیها با او بخصوص وبلاگ شهر من نراق می دانند.

اما حقیقت این است که هیچ چیز جز عملکرد نادرست خود عباسی موجب ناکامی او نگردید و ما این موضوع را سال گذشته پیش بینی  و به بزرگان دلیجان هشدار داده بودیم  . عباسی به لحاظ نداشتن تعادل در افکار و مرام خاص و سواد کافی نمایندگی و نداشتن وزن ملی به تدریج جایگاه و مقبولیت خود را در بین گروه ها  از دست داد و برای  بازسازی آن نه تنها اعتراف به اشتباهات خود نکرد بلکه با چاپ گزارش عملکردی مضحک، جسورانه از کارهای نکرده خود  دفاع هم نمود  . شما می بینید در بین سیاستمداران آمریکایی بخصوص رئیس جمهور اگر روزی کاری انجام دهند که  موجب کاهش مقبولیت آنها در جامعه گردد دراولین فرصت در نطقی از مردم  خود پوزش می طلبندو با این کار در واقع اجازه نمی دهند افکار عمومی بر علیه آنها بسیج شود ولی عباسی دقیقا بر عکس به جای اعتراف به نا توانی ابراز شجاعت و شهامت کرد که همین موضوع باعث شد آینده دلیجان ................................... !!!

عباسی با رای قاطع مردم به دکتر سلیمی مردود انتخابات شد !!!

 الان دقیقا ساعت ۴۵/۱ دقیقه بامداد روز شنبه مورخ ۲۵/۱۲/۸۶ است . طبق آخرین اخبار به دست آمده سلیمی با کسب بیش از ۱۳۰۰۰ رای توانست بر رقبای خود در حوزه محلات و دلیجان  پیروز گردد .  وبلاگ شهر من نراق ابتدا از حضور مردم در پای صندوق های رای تشکر و قدردانی می نماید سپس از تمامی کسانی که عوامل اجرایی برگزاری انتخابات بودند و هنوز به خانه های خود نرفته اند تا انتخابات سالم و بدون اشکال برگزار گردد و در پایان این پیروزی را به آقای دکتر علیرضا سلیمی تبریک عرض می نماید. امید است مجلس هشتم با حضوراندیشمندانی چون ایشان بتواند مایه خیربرای نظام مقدس جمهوری اسلامی وهمچون گذشته  خاری در چشم دشمنان باشد . انشاء الله  

به نظر شما من برم این درد را به کی بگم یه کم سبک میشم؟

شنیدید میگن بعضی وقت ها با شنیدن یک حرفی  آدم دود از کله اش بلند میشه ؟‌ من این موضوع را دوشب پیش در یکی از مساجد شهر دلیجان تجربه کردم و هنوز هم با گذشت دو روز بوی این دود از سرم خارج نمیشه و بلاخره این اتصالی من را مجبور کرد نسبت به آن واکنش نشان بدم . بگذریم نماز مغرب و عشارا خوندیم و بین دو نماز امام جماعت محترم اعلام کرد نامزدها از فردا شب برای معرفی خود و برنامه هاشون به مسجد می آیند . نمازگزاران محترم از این فرصت  استفاده کنند و انشاء الله که کاندیدا ها به دیوارهای این مسجد  هم عنایتی داشته باشند .این را گفت و بلا گفت .ما هم که حساس و نکته سنج چند بار کردم بلند بشم بگم: آقا اینهمه معیار مقام معظم رهبری برای شناسایی اصلح معرفی کردند وظیفه تو به عنوان یک مبلغ تریبون به دست آگاه کردن مردم است یا اینکه پول برای تعمیر مسجد جمع کنی  و به زبان بی زبانی به نمازگزاران بفهمانی که از نماینده ها چنین کمکی بخواهند ! آخه پدر بیامرز مسجدی که با کمک فلان نماینده معلوم الحال که معلوم نیست از چه کانال یا رانت کثیفی ساپرت میشه به چه درد ی میخوره ؟‌

البته این مطلب ربطی به دریافت کمک قالهری ها  برای ساخت مسجد از نامزدها نداره !!‌ چون ظاهرا کمکی که برا مسجدشون گرفتن از پولی است که طرف از راه حلال به دست آورده و ......  !!!

 ای خدا یا ما خیلی می فهمیم یا اینکه بعضی ها خیلی خیلی نفهم تشریف دارند.خدا جون بیا یه لطفی در حق مابکن یا ما را هم مثل دیگران بیخیال و حرحر مذهب کن یا اینکه قربونت بشم یه صبری تحملیُ سینه فراخی عنایت کن که بتونیم تحمل کنیم .

 آخه خدا وکیلی جان مادرتون  وظیفه یه روحانی مسجد این است که بگه نامزدها یه عنایتی به دیوار های مسجد داشته باشند !!!!!

به نظر شما من برم این درد را به کی بگم یه کم سبک میشم؟

آخه طرف .........................................................!

۲۰ سوال از نامزدهای مجلس هشتم

بسمه تعالی

از: مدیر وبلاگ شهر من نراق

به : آقایان ابراهیمی ، جلالی،حبیبی، ربانی، سبزه ایی،سلیمی ، طاهری ، عباسی ،فدایی، فروغی، فیروزی، فیروزی مهر ، محمدی ،نادری ، نورسینا و خانم ها کمره ایی و محمودی نامزده های انتخابات مجلس هشتم

موضوع : اعلام مواضع ، اهداف و برنامه ها 

سلام علیم:

       همانطور که استحضار دارید مجلس به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی نماد مردمسالاری دینی است و می تواند در سرنوشت کشور و نظام نقش بسیار حساسی را ایفا نماید و چنین نهادی نیاز به افرادی با تخصص ملی و فرا منطقه ایی دارد لذا از شما نامزد محترم دور هشتم که خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اید استدعا دارم مواضع ، اهداف و دیدگاه های خود را پیرامون سوالات ذیل مطرح تا مخاطبان این وبلاگ بیشتر با شخصیت و توان تخصصی و تجربی شما آشنا شوند . در ضمن برای کنترل صحت ارسال مطالب از طرف شما یا ستاد محترمتان شماره تلفن هماهنگی و تایید تلفنی نیز ارسال گردد .

 

1 – لطفا طی چند سطر عملکرد دولت نهم را نقد کنید ؟

2 - چه ویژگی های دولت نهم قابل تقدیر است ؟

3 – فرق قوه مجریه و قوم مقننه در چیست ؟ به نظر شما چرا نمایندگان مجلس به دنبال ورود به عرصه های اجرایی بخصوص در شهرستان هاو دولت ها به دنبال کاهش اعتبار ارزش قوانین مصوب مجلس می روند و به نوعی در امر قانون گذاری دخالت می کنند ؟

4_ به نظر شما اگر نماینده ایی برای کسب رای مردم یک روستا قول ساخت ، حمام ، جاده ، مسجد و ...... بدهد این کار او دخالت در امورات اجرایی و دولتی به شمار نمی رود ؟

5– نظر شما در خصوص ولایت مطلقه فقیه در نظام جمهوری اسلامی چیست ؟

6– نظر شما در خصوص ارتباط ایران با آمریکا چیست ؟ آیا ما در عرصه روابط بین الملل نیازی به برقرای رابطه با آمریکا داریم یا خیر ؟

7– برنامه های شما برای کاهش نرخ تورم ، نقدینگی و جلو گیری از شکاف طبقاتی حاصل از جامعه سرمایه داری چیست ؟

8– نظر شما در خصوص کمک ایران به حماس ، حزب الله ، عراق ، افغانستان و .....  و اخیرا کشور های آمریکای لاتین چیست ؟

9_ ما برای به دست آوردن موفقیت هایی در بحث انرژی اتمی هزینه هایی را در داخل و خارج متحمل شدیم نظر شما در خصوص مقایسه این هزینه ها با دستاورد های اتمی کشور چیست ؟

10– واکنش شما به عنوان یک نماینده مجلس در مقابل حکم حکومتی مقام معظم رهبری چگونه خواهد بود ؟

11– نظرخودرا در خصوص مجلس خبرگان رهبری ،مجمع تشخیص مصلحت نظام  و شورای نگهبان و جایگاه آنها اعلام بفرمائید  ؟

12-  نظر شما در خصوص 8 سال دفاع مقدس  و دستاورد های آن چیست ؟ در این مقطع از تاریخ کشورشما  چه نقشی ایفا کردید ؟

13- فلاسفه می گویند برای کسی که می خواهد در جامعه مسئولیت قبول کند حکمت نظری و عملی هر دو لازم است ، شما در این خصوص چه نظری دارید و آیا در سالهای گذشته خود را برای قبول این مسئولیت  سنگین آماده کرده اید؟

14- نظر شما در خصوص نقش احزاب و گروه های سیاسی در رشد جامعه مدنی چیست ؟

15_ نظر شما در خصوص آزادی قلم و بیان و حد و مرز آن چیست ؟

16– برای مبارزه با فقر ، فساد ( اخلاقی و اداری )، اعتیاد،رشد طلاق ، تحکیم نظام خانواده ، رانت خواری ، تبار گرایی  چه برنامه هایی دارید ؟

17– شما برای تحقق حقوق جامعه زنان که نیمی از اجتماع ما را تشکیل می دهند چه برنامه هایی دارید؟

18– عملکرد قوه قضائیه را نقد کنید ؟

19– هزینه های تبلیغاتی شما از چه منبعی تامین می گردد ؟

20 – اگر روزی وبلاگ شهر من نراق بین قول و عمل شما تناقضی یافت و اطلاع رسانی  به موکلان شما را وظیفه خود دانست شما با توجه به اینکه در جایگاه نمایندگی مجلس از ابزار و امکانات خوبی برخوردار خواهید بود با او چه رفتاری خواهید کرد؟ 

                             

توضیح : کانیدا های محترم لطفا جواب سولات را خلاصه و از طریق صفحه نظرات به همراه شماره تماس یا آدرس وبلاگ خود جهت کنترل صحت مطلب از طرف شما ارسال فرمائید .درضمن طبق آخرین اطلاعات به دست آمده آقای حسین عباسپور از ادامه فعالیت انتخاباتی انصراف داده اند لذا به همین دلیل اسم ایشان ذکر نشده است .       

از ما گفتن و از عباسی نشنیدن !!!

این روزها بازار تحلیل و ارزیابی سطح مقبولیت کاندید های مجلس هشتم  در بین محافل خصوصی و عمومی داغ  است و هر کس به نوعی در این تنورگرم  نون خودش را می چسبونه  .  برخی از همشهری های ساده لوح  ما هم وهـــــم برشون داشته و پیش خودشون فکر کرده اند، حالا که این آب گل آلوده  میشه ازآن ماهیی گرفت که برچسبMADE IN نراق روش باشه .

 تا چندی پیش ما را به جرم  ناسیونالیست متعصب چوب می زدنداز این به بعد به اسم وطن فروش بیگانه پرست . اشکال نداره هدف خیلی مهم تر و مقدس تر از این حرف ها است .یه دوستی از من پرسید تو حرف حسابت چیه در خصوص کاندیدها چه نظری داری من هم خیلی رک و صریح گفتم  با معیار هایی که مقام معظم رهبری در همین چند ماه اخیر ارائه دادند دنبال این هستم که هر کی این معیار ها را نداره نگذارم رای بیاره و برام فرقی هم نمی کنه کی نماینده مجلس بشه  تنها چیزی که مهم است این است که مردم با چشم باز نماینده خود را انتخاب کنن و به قول معروف جو گیر نشن . توی هر موضوع و مسئله ایی هم که  تعصب داشته باشم تو  انتخاب نماینده مجلس ندارم  چون مجلس یک نهاد قانون گذاری است و تبعات رفتار نماینده در کل کشور تاثیر داره لذا نمیشه با رگه هایی از تعصب انتخاب کرد، بعدش  انتظار داشت مجلس ملی به عنوان یکی از ارکان نظام در مسیر درست خود حرکت کنه . 

به عنوان یک فعال  کوچک سیاسی یه توصیه هم برا دوست عزیزمون آقای عباسی دارم هر چند که شان ایشون اجازه  توجه به حرف های این کمترین را نمیده ولی وظیفه ما نصیحت کردن است و بس . طبق تحلیلی که تا این لحظه بنده از وضعیت انتخابات حوزه محلات و دلیجان دارم ایشان در شهرخودشون نفر چهارم و در کل حوزه رتبه ششم را  خواهند آورد  . شاید بگید این تحلیل را از کجا آوردی و مستندات تو کدام است باز هم تاکید می کنم این نظر شخصیه من است و به هیچ نظر خواهی هم ربطی نداره . لذا توصیه می کنم تا کارنامه مردودی خود را از دست مردم دریافت نکرده به نفع یکی از همشهری های خودش کنار بره تا حداقل بگن در امتحان شرکت نکرد ولی اگه اومدو امتحان داد از مردم انتظار نداشته باشه بهش نمره قبولی بد هند. از ما گفتن و از عباسی نشنیدن !!!

 

 

به نظر شما این یک پارادوکس نیست ؟

به نظر شما چرا عباسی و طرفدارانش در این مدت چهار سال دست به ایجاد پایگاه اینترنتی نزده و فعلا هم چنین قصدی ندارند ؟

  این سوالی است که مدتها است از خودم می پرسم و دلایل آن را بررسی می کنم .در این ایام کاندیدهای مجلس هشتم به این نتیجه رسیده اند اینترنت فضای خوب و ارزانی برای تبلیغات و معرفی خود است واز این طریق می توانند سوابق و برنامه هایشان را به اطلاع عموم بخصوص قشر فرهیختهجامعه برسانند ولی در این بین جای وبلاگ نماینده فعلی مجلس در سطح وبلاگ های فعال شهرستان خالی است .این در حالی است که این انگ به کاندیدهای دیگر می چسبید که تبلیغات زود هنگام خود را آغاز کرده اندولی به عباسی مثل قابلمه تفلن نچسب هرگز نمی چسبد ،چون ایشان در حال حاضر نماینده مجلس است و می توانست ازاین طریق با موکلان خود در ارتباط باشد و نقد هاو نظرات آنها را ببیند و به آنها پاسخ دهد .

من به شخصه خیلی منتظر نشستم که بلکه ایشان و طرفدارانش در این زمینه ( اطلاع رسانی) کاری بکنند ولی ظاهرا به این نتیجه رسیده اند به تعداد هر کاربری که به پایگاه آنها سر بزند ازآرای آنها کاسته خواهد شد . چون مخاطب فهیم این رسانه، جوانان چالشگری هستند که نخواهند گذاشت آب خوش از گلوی کسی به همین راحتی پائین برود .

الان کاسب سر کوچه ما وبلاگ دارد . البته پرشیا هم دارد واز طریق اینترنت سفارش می گیرد و به قول معروف تجارت الکترونیک راه انداخته است چطور می شود که یک نماینده مجلسی که صدقه سر این ملت به پرشیاهم رسیده است نباید وبلاگ داشته باشد؟

 به نظر شما این یک پارادوکس نیست ؟