شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

قبل از ورود به این عرصه قواعد بازی را یاد بگیرید

اندیشمندان حوزه مباحث امنیتی در سده های اخیر اعتقاددارند در عصر جهانی شدن فن آوری اطلاعات و ارتباطات دیگر نمی توان همچون گذشته جوامع را در فقر اطلاعاتی قرار داد و دیوار های آهنین و استبداد با کم رنگ شدن مرزهای سیاسی از هم فرو خواهد پاشید و مردم آگاهانه در پی آزادی های مشروع خود به دنبال کشف واقعیت ها هستند به همین دلیل اکنون غرب سعی دارد فضای باز سیاسی را بر جامعه خود حاکم کند تا به امنیت نسبی برسد هر چند که از طریق کنترل رسانه های خبری باز نوعی استبداد رسانه ای را به گونه ای جدید اعمال می کند .

نتیجه این آزادی و حقوق شهروندی  این می شود که

ادامه مطلب ...

فرق نماینده با سواد با نماینده ..... !!!

انصافا خیلی با خودم کلنجار رفتم که این مطلب را بنویسم یا نه  ولی همان انصاف و وجدان حکم کرد که  بنویسم تا در تاریخ بماند هر چند که مورد اتهام حمایت از فردی خاص و دشمنی با فردی دیگر  قرار خواهم گرفت .

مدت ها بود  در نوشته هایم بخصوص ایام انتخابات مجلس  مطرح می کردم نماینده مجلس باید وزن  ملی ، سوادکافی و تخصص به مسائل روز جامعه داشته باشد و خیلی هم نگران بودم که نماینده ما را در مجلس  هشتم همچون سالهای قبل نخودی فرض نکنند .

بحمد الله با حضور شیخ جوان تحصیلکرده محلاتی این نگرانی ما مرتفع گردید و هنوز چند ماهی از نمایندگی ایشان نگذشته است  به این نتیجه رسیدیم با اینکه جثه بزرگی ندارد  ولی ظاهرا به لحاظ سیاسی هر روز  دارد بر وزن خود اضافه می کند و اگر با این توان پیش برود در پایان دوره هشتم یکی از ده نماینده اول  خبر ساز  مجلس  خواهد بود  و دیگر کسی در منطقه قابلیت رقابت با او را در دور نهم پیدا نخواهد کرد .   

امروز مورخ 3/6/87 یعنی چند ساعت پیش نراقیها میزبان وزیر محترم تعاون جناب آقای دکتر عباسی بودند . در این جلسه جناب آقای دکتر سلیمی ضمن معرفی بسیار مطلوب جایگاه تاریخی شهر نراق توانست فاضلین نراقی را به بهترین شکل به میهمانان بخصوص وزیر محترم معرفی نماید . ایشان با تسلطی که بر مباحث مطرح شده در کتاب مستند و عواید الایام مرحوم ملا احمد نراقی  داشت ،ایشان را اولین طراح نظریه پرداز حکومت اسلامی و ولایت فقیه در بین فقها  عنوان کرد و اشاره نمود  همین شهر نراق که اکنون مغفول واقع شده است روزی بزرگترین علمای اسلام وفقه شیعه را در خود پرورانده است .

حالا این سطح سواد و دانایی را مقایسه کنید با اینکه طرف بلد نبود ملا احمد پسر است یا پدر و هر دفعه مجبور بود این موضوع را از دیگران سوال کند  . نمی دانست نظریه چیست چه برسد به اینکه سیر تحول نظریه ولایت فقیه را بداند آنهم از کتب فقهی که برای مطالعه آن حداقل باید 20 سالی در حوزه با آب حوض وضو گرفته  باشد . نتیجه آن  بی سوادی این می شد که ما  مجبور بودیم در شهر نراق در حضور مسئولین کشوری در کنار نام فاضلین نراقی نام ملایی را  به عنوان افتخارات شهرستان تحمل کنیم که یک دفعه از دل تاریج  مجعول بیرون آمد و نامش مبارکش تابلوی فاضلین نراقی را با قدمت بیش از 30 سال پائین کشید و  شد مزین خیابان فلان شهر تا نسل ها ی آینده هم بدانند که می شود یک شبه علامه درست کرد و به خورد خلق الله داد اگر پشتوانه سیاسی قوی در منطقه وجود داشته باشد .

عدم درک جایگاه علمی ، اخلاقی و عرفانی فاضلین نراقی توسط مسئولین شهرستان و استان بخصوص بی تفاوتی درتخریب بنای تاریخ منزل این فرزانگان که قدمتی نزدیک به 300 سال دارد  عقده ای شده بود که مدت زیادی است این حقیر را رنج می داد و همیشه باور داشتم  فاضلین هم به لحاظ اینکه نراقی هستند به جرم  نراقی  بودن مورد غفلت قرار گرفتند اند و اگر مثلا یک تار موی  این عزیزان اراکی  یا ....   بودند تابحال اداره کل ارشاد اسلامی چندین کنگره و چندین هزار کتاب ازآنها چاپ و منتشر کرده بود. شاید هم این باشد که خدا به هر کسی لیاقت نمی دهد از بندگان صالحش تعریف ، تمجید و تقدیر کند . علمای کاشان چنان ارادتی به فاضلین دارند که در جایی که نام ایشان برده می شود از جای خود به احترام آن بزرگواران بلند می شوند و با افتخار نام آنها را بر یکی از  بهترین خیابان های  خود گذاشته و نه تنها منتی  برسر  نراقیها ندارند بلکه به آن فخر هم می فروشند که فاضلین  حوزه درس کاشان  را که از بین رفته بود دوباره احیاء کردند .آری سلیمی امروز بر دل زخم دیده این فرزند نراق  مرهمی گذاشت که مدت ها بود دیگران به آن نمک می پاشیدند و دقیقا شد مصداق این شعر معروف که قدر زر زرگر شناسد قدرگوهر  گوهری الی آخر

غار نخجیر استان قم !!!

داستان  جالبی شده این نامگذاری غار چالنخجیر  و در آینده می توان پیرامون آن  حکایت ها  نوشت برای نسل آینده و خنده ها کرد . روزگاری نه چندان دور یعنی 50 سال پیش در منطقه چالنخجیر آبی پیدا شد و همین باعث گردید افرادی به طمع افتاده و به آن دست درازی کنند . افرادی هم پیدا  شدند و چون این منطقه را ملک آبا و اجدادی  خود می دانستند در مقابل این جماعت زیاده خواه ایستادند و......  در حدود 20 سال پیش

ادامه مطلب ...