شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

رنگ خون خبرنگارشهید صارمی سرخ بود مثل مرامش رنگ خون شما چه رنگی است ؟

امروز 17 مرداد ماه روز خبرنگار سالروز شهادت خبرنگار مظلوم شهید صارمی است ،لذا به این بهانه مطلب زیر را تقدیم می‌کنم به همه خبرنگاران آزادی که قلم خود را جز برای حفظ منافع عمومی بشریت روی کاغذ به حرکت در نیاورده  اند. 

مطبوعات یکی از مهم‌ترین ارکان و عوامل اساسی در رشد و توسعه یک جامعه محسوب می‌شود . پویایی و به روز بودن رکن چهارم دموکراسی، در گرو حضور فعال مطبوعات در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. خبرنگار در فرایند تولید و اشاعه خبر بخش مهمی از وسیله ارتباطی انتقال پیام به مخاطب است . وسیله ای است که بر خلاف دیگر وسایل ارتباطی دارای شعور، قدرت تحلیل و تفکر است .می‌تواند خبر را دست‌کاری ، کم رنگ ، پر رنگ و یا یا حتی بعضی مواقع وارونه منعکس کند . خیلی رک و شفاف بگویم درست است که خبر نگاری یکی از شریف‌ترین شغل‌ها است و در تمامی جوامع بشری دارای احترام خاص خود می‌باشد ولی اگر خبرنگار پایبند و متعهد به اصول اخلاق حرفه ای خود نباشد به یکی از کثیف‌ترین شغل‌ها بدل خواهد شد  .خبرنگاران  به لحاظ موقعیت شغلی خود بیشترین دسترسی  به اخبار سازمان‌ها ، نهاد و حتی  اطلاعات  حریم خصوصی  افراد را دارند . کافی است ذره ای احساس مسئولیت نسبت منافع ملی و اخلاقی درآنها کم رنگ شود و نخواهند به اصول کار حرفه ای خود پایبند باشند!

 خبرنگاران موظفند در چارچوب اخلاق عمل کنند و در همه حال، اخلاق روزنامه‌نگاری را مراعات کنند. هر چند در همه عرصه‌ها و مشاغل، اخلاق جزو ارکان و قلمروهای اصلی فعالیت‌های حرفه‌ای است، اما این مهم در عرصه روزنامه‌نگاری دو چندان می‌شود؛ چرا که یک روزنامه‌نگار، متعلق به خودش نیست، وظیفه اطلاع‌رسانی را در یک جامعه بر عهده دارد. فعالیت حرفه‌ای او با افکار عمومی ارتباط مستقیم دارد؛ کمترین بداخلاقی وی در فعالیت رسانه‌ای و یا عدم پاسداشت اخلاق از سوی وی، و یا عدم پای بندی به اخلاق عمومی، موجب خدشه‌دار شدن افکار عمومی خواهد شد.

بنیاد به ظاهر فرهنگی سوروس با درک اهمیت نقش خبرنگاران در بروز و ظهور انقلاب‌ها بخش مهمی از سناریوی خود را در ایجاد انقلاب‌های مخملی جذب و آموزش خبرنگاران کشور های هدف قرار داده بود .فرش قرمز هتل‌های پنج ستاره دبی که با پول سرویس‌های جاسوسی آمریکا و کشورهای اروپایی و بعضاً اسرائیل رزرو می‌شد دل بعضی از دوستان ما را برد . چرا ؟چون ما در دانشگاه های خود در رشته خبرنگاری و روزنامه نگاری همه چیز تدریس می‌کنیم الا دو واحد اخلاق حرفه ای!!!

ما در واژه نامه روزنامه نگاری اصطلاح روزنامه، مجله و وب سایت‌های زرد را داریم ولی کمتر شنیده‌ایم بگویند خبرنگار زرد .این در حالی است که پشت هر روزنامه زرد خبر نگار زرد ، مقاله نویس زرد، سر دبیر زرد و مدیر مسئول زرد هم وجود دارد .

و اما نکته پایانی

: هیچ  خبر نگار مسلمان ایرانی به حرمت خون شهدای این راه  نباید به خود  اجازه دهد به بهانه فروش و یا جذب مخاطب  و یا خوشایند مسئولی  دامن این حرفه مقدس لکه دار  تبانی ، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی گردد.  

نظرات 11 + ارسال نظر
قجری دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 01:36 ب.ظ

سلام

آقا یه نظر توی مبحث توسعه پایدار شهر نراق گذاشتم اگه لطف بفرمایید مطالعه نمایید و راهنمایی کنید ممنون محبت و بزرگواری و لطف شما خو اهم بود در ضمن ببخشید اگه وبلاگتون رو بلوکه کردم!!و ناچارید با مشغله زیاد پاسخگوی من هم باشید همچنان صبورانه و با دقت و حوصله.دیگه صحبتی ندارم جز تشکر و قدر دانی مثل همیشه.

سلام . بله از اینکه این وبلاگ محل رفت و آمد همشهریان فهیمی چون شما است بسیار خرسندم .
به عنوان یک خادم کوچک مردم نراق به نسل شما افتخار می کنم.

قجری شنبه 23 شهریور 1392 ساعت 10:52 ق.ظ

سلام
امیدوارم توی دنیای سکوت و فریاد و آرامش و صبوری لااقل اگه کنار و همپای شما و برابر شما حرکت نمی کنند تا به اهداف درست و بلندتان برسید حداقل رو در رو و مقابل شما هم قرار نگیرند.

سلام . نگران نباشید . اگه جرات کنند و قرار بگیرند قطعا محکوم به شکست هستند . حداقل من این را طی 15 سال گذشته ثابت کردم .

سعیده شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 07:23 ب.ظ

راستی من اگر به ایمیلتون سلام نفرستادم و اینجا اومدم بخاطر این بود که بدونید به وبتون میام و بدونید هروقت به اینجا میام مطالب را هم می خونم.
بنابراین می تونید کامنتم را تایید نکنید و می تونید هم تایید کنید...

تاخیر طولانی مرا ببخشید.
عکسهای نراق روحم را تازه کرد...
در پناه خدا...

سعیده شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 07:17 ب.ظ

یک دنیا حرف را که نمیشود یکجا زد ...


فقط سلام!


و پیروز باشید!

سلام .تشکر می کنم از اینکه ما را هنوز به یاد دارید .به امید دیدار

قجری شنبه 16 شهریور 1392 ساعت 10:14 ق.ظ

سلام
آقا به تعبیر و تاویل دوستان سیاست سکوت رو اتخاذ کردید ؟و سوال اینکه قصد ندارید سکوت رو بشکنید؟یا این سکوت و آرامش فرصتی هست برای فکر کردن و اندیشیدن به رسالتی که وامدار آن هستید ؟رسالتی که به قول حسین منزوی (رسالت ما این است که دو استکان چای را از میان هزاران جنگ خونین به سلامت به در بریم تا در مقابل خدای خویش و روی در روی هم با او به سلامت بنوشیم)

سلام. بعضی وقت ها سکوت فریادی بلند است

شعبانی سه‌شنبه 5 شهریور 1392 ساعت 07:00 ب.ظ

چرا در شهر دلیجان از خبرنگار ها تقدیر نمی شود یا تو شهر نراق آیا خبرنگاری در این شهرستان نیست شما که خودتان علم خبرنگاری دارید بهتر نیست در تجلیل از افرادی که در این شغل فعالیت می کنند توسط نهادهایی چون فرمانداری یا ارشاد برنامه ای جهت معرفی و اعطای حتی یک تقدیرنامه اجرا شود. بیشتر شهر ها دفاتر خبر دارند ولی من تو این شهرستان ندیدم مرسی

سلام جناب شعبانی
گلایه درستی است
من به سهم خودم از همه فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی در شهرستان پوزش می طلبم .
انشا الله اگر عمری بود این کوتاهی را جبران می کنم .

قجری شنبه 2 شهریور 1392 ساعت 01:28 ب.ظ

سلام
حرفهایمان همیشگی و ناتمام
تا نگاه میکنی وقت رفتن است
آی...ای دریغ و حسرت همیشگی
ناگهان چه قدر زود دیر میشود


مدیر محترم وبلاگ جناب آقای مرادی نراقی
در گذشت همکار گرامیتان مرحوم ایزدی بزرگوار را به شماو پرسنل محترم شهرداری شهر نراق تسلیت و تعزیت عرض میکنم روحش قرین رافت و رحمت و غفران حضرت حق باد . عذر خواهی میکنم بابت تاخیر در ارسال پیامم شاید به این دلیل که راضی نیستم و دوست ندارم هیچ پیام تسلیتی را در این وبلاگ برای هیچ عزیز و دوستی درج کنم ولی ناچاریم به قول علامه محمد تقی جعفری یاد نگرفته ایم بیاندیشیم حوادث ما را میسازد نه ما آنها را . واما سخنی هم با مخاطبان و دوستان خودم مخاطبان عزیز من که نگاه قشنگ و چشمهای مهربانتان را به مطالبم دو خته اید :لر مانتوف تابیر زیبایی د اردآنجا که میگوید:مستانه لب بر جام زندگی نهاده و اشک سوزان بر کناره آن فرو میریزیم تا آن گاه که دست مرگ نقاب از چهره ما برمیدارد آنگاه خواهیم فهمید کاسه زندگی که داشته ایم از ابتدا خالی بوده است

و سخنی هم با آنها که عزیزی از دست داده اند مرگ پایان کبوتر نیست پرواز را به خاطر بسپار پرنده رفتنیست و باقی هم بقای عمر بازماندگان...

سلام . ممنون از ابراز لطف و ارسال پیام تسلیت .
مرحوم ایزدی مردی صادق و راستگو بود . بنده خیلی درس ها از ایشان در طول مدت همکاری آموختم . روحش شاد و یادش گرامی باد .

قجری چهارشنبه 23 مرداد 1392 ساعت 01:28 ب.ظ

سلام
آقا دور از جون شما
چرا فحش و ناسزا البته میتونم حدس بزنم چرا .شاید از روی حسادت یا رقابت یا به قول شما جهالت و.. واقعا متاسفم برا آدمایی که.....
ترجیح میدم در مورد آدمایی که بدون علم به شناخت آدما اونا رو قضاوت میکنن هیچی نگم .جای حرف و بحث برا آدم نمیذارن .
اما آقا شما که نسبت به مواضع فکری و عقاید و اهدافتون خیلی محکمید از پاسخ های هوشمندانه شما به مخاطب مشخصه. فکر میکنم اونقدر استحکام در ایده و فکر و عقایدو روحیه جسور دارید و مطمئن به عقایدتوتن هستید که حاضر نباشید ذره ای از موضعتون عقب نشینی کنید توی دنیای نقد و انتقاد به دنبال چی هستید ؟؟فکر میکنم آدمای منعطف و کمی شکاک نسبت به آرمانهای خود به نقد و انتقاد روی بیاورند به نظر من که دنیای نقد اگه به جنجال و کشمکش و در گیری نیانجامد لااقل دلخوری طرفین نقد را در پیش خواهد داشت چرا فضای سالم و آرام فکری خود را به جنگ روانی و فضای مسموم تبدیل کنیم در زمانی که نقدها هم دیگه سازنده نیستند. اما با بلند بلند فکر کردن و حتی فریادزدن موافقم به قول آوینی بزرگ حلقومها را میتوان برید ولی فریادها را هرگر!!!

سلام . بعضی ها درب اتاقشان به ظاهر باز است ولی درب ذهنشان به واقع بسته .
انسان موفق کسی است که بتواند تهدید ها را به فرصت تبدیل کند .
امامان معصوم که نمونه واقعی انسان کامل بودند دقیقا اینگونه جامعه را مدیریت کردند .

قجری چهارشنبه 23 مرداد 1392 ساعت 10:44 ق.ظ

سلام
امروز روز مقاومت اسلامیه یاد خاطره دلاور مردیها و پایداریهای ملت ایران را در هشت سال دفاع مقدس گرامی میداریم سالی که امام بزرگوار جام زهر آلود قطع نامه 598 را سر کشید .امام راحل با قبول قطع نامه موقعیت نظام اسلامی را در آن زمان حفظ نمود و این به منزله پایان جنگ نبود بلکه به منزله اتخاذ جدید شیوه سیاسی در مبارزه بود مقاومت در جنگ تحمیلی ایستاد گی در برابر تهدید غر ب بود.به قول حضرت امام عظیم الشان دینی که در ان مبارزه قدرتها و ابر قدرتها نباشد افیون توده هاست.یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گرامی باد.امیدا وارم ملت و دولت تدبیر وامید آرمانهای امام را حل را تحقق بخشد.

قجری یکشنبه 20 مرداد 1392 ساعت 01:33 ب.ظ

سلام
دیروز آقای رحیم پور نشست خبرنگاران میگفت:این سرویسهای خبر نگاری به جای اینکه بستر نشر تجلی آرمانهای اسلامی باشند مثل لابیرینتی میمانند که بشر (موش) در مقام مقایسه را داخل این پیچ و خمها کرده اند و انسان فکر میکند خودش را ه های پیچ د ر پیچ را میپیماید در صورتیکه کاملا ذهن و فکرش سرویس دهی میشود .مبدا حرکت خودش است و مقصد و ذهن کاربر تعیین شده و طبق اهداف بیگانگان و با نقشه از پیش تعیین شده است. در صورتی که زرنگی میکند و میگویید خودم همه کاره هستم.

سلام . بله کارشناسان ارتباطات از قرن 21 به عنوان قرن انفجار اطلاعات نام می برند .
کانون های قدرت به نقش خبرنگاران و خبرگزاری ها پی برده لذا در صدد مدیریت آنها به نفع خود هستند .
قرن 21 قرن اطلاعات و ارتباطات است .

قجری یکشنبه 20 مرداد 1392 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام

آقا فضای مجازی را شوکه کردید !!!
چه مطالب خوبی در وبلاگ درج میکنید .
خواستم بدونید همه را خوندم و تشکر و قدر دانی میکنم از زحمات شما خیلی خوشحالم که به هدف خود از تشکیل وبلاگ که به تامل واداشتن مخاطبه رسیدید . از خداوند میخوام به عمر مثمر ثمر شما برکت دهد و سایه شما را سالیان سال از سر ما کم نکند.آمین

سلام . دوستی پیغام فرستاده بود چون مطلب تازه نمی نویسید آمار بازدید کنندگان وبلاگ شما کاهش پیدا کرده
بنده در جواب گفتم به تنها چیزی که اصلاتوجه نکرده و نمی کنم آمار بازدید ها است .
در کار خود به دنبال مخاطب خاص هستم نه مخاطب عام که صرفا وب گردی می کند .
قصد دارم در این وبلاگ بلند بلند فکر کنم تا دیگران بتوانند افکار بنده را شنیده و آن را نقد کنند .
این به من کمک می کند که ایرادات خودم را با کمک دوستان دلسوز و بعضا دشمنان دانا اصلاح کنم. به همین جهت است که همیشه خود را مدیون مخاطبان فهیم خود می دانم .
البته بعضا دشمنان جاهل هم فرصتی پیدا می کنند تا با نوشتن فحش و ناسزا نقطه ضعف های خود را به ما نشان دهند .
انشا الله خداوند به شما هم عمر با برکت اعطا کند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد