شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

توسعه آتی شهر نراق بر پایه گردشگری ُآموزش عالی و کشاورزی

   

اقتصاد ما سالها است که بر پایه فروش نفت استوار است . یعنی اینکه دولت به جای اینکه از مردم در قالب مالیات درآمد کسب کند تنها با فروش نفت هزینه های جاری و عمرانی خود را تامین نموده و به جای پاسخگو بودن به مردم در واقع در نقش تصمیم گیر بلا منازع ظاهر شده است . خیلی ها به دنبال جواب این سوال هستند که چرا حکومت حاضر به واگذاری اختیارات خود به بخش خصوصی و نهاد های مردمی نیست ولی غافل از این هستند  تا زمانی که اساس اقتصاد ما اصلاح نگردد نباید انتظار داشت اتفاق خاصی در این بخش بیفتد .  

در اقتصاد نفتی هر شهری که جمعیت و وسعت  بیشتری داشته باشد سهم بیشتری را از این اقتصاد به خود اختصاص خواهد داد ولی اگر روزی شاهد جایگزین کردن آن با دیگر اقتصاد های رایج در دنیا باشیم این روند تغییر خواهد کرد . در اقتصاد نفتی شهر نراق با جمعیت نزدیک به چهار هزار نفر در انتهای صف شهر های کشور است ولی اگر قرار باشد صنعت گردشگری بخشی از زیر ساخت های اقتصاد ما را اصلاح کند این شهر تاریخی با داشتن مجموع  کامل جاذبه های گردشگری اعم از طبیعی ُ تاریخی و فرهنگی به یک کانون فعال بین المللی تبدیل خواهد شد .  

در سفر دوم ریاست محترم جمهور به استان مرکزی منطقه چالنخجیر و شهر نراق به عنوان منطقه نمونه گردشگری در مقیاس بین المللی شناخته شد و این تصمیم مبارک منجر به این موضوع شد که شورای عالی معماری و شهر سازی تصویب نماید باید برای شهر تاریخی نراق  طرح جامع ویژه تهیه شود و بعد از ماسوله نراق و پنج شهر دیگر  تنها شهری های در کل کشور خواهند بود که دارای طرح جامع ویژه خواهند شد .  

مدتی بود که در وبلاگ مطلبی ننوشته بودم و تنها دلیلش هم این بود که حرف جدید و خبر خوبی نداشتم ولی به تمامی نراقی ها این نوید را می دهم که آینده ای بسیار روشن پیش روی نراق است و در آینده خبر های بسیار خوب و قابل توجهی با مقیاس ملی از شهر نراق خواهی  شنید .  

برای نمونه در تاریخ ۵ و ۶ خرداد ماه شهر نراق میزبان ۵۰ نفر از شهرداران  شهر های تاریخی کل کشور و اساتید میراث فرهنگی و شهر سازی و حضور نماینده یونسو در این مراسم خواهیم بود که کمک بسیار زیادی به معرفی ارزش های تاریخی و فرهنگی شهر به ویژه بافت تاریخی آن در سطح ملی و جهانی خواهد نمود .   

 طبق اطلاع امسال در کنکور ارشد دانشگاه آزاد اسلامی نراق بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت کننده حضور داشته اند و این نشان از موفقیت این واحد دانشگاهی در نراق است .

آینده شهر نراق در سه محور صنعت گردشگریُ آموزش عالی و کشاورزی رقم خواهد خورد و ما  قادر خواهیم بود با برنامه ریزی علمی نراق را به جایگاه تاریخی خود در بین شهر های کشور باز گردانیم . البته با کمک و مساعدت تمامی کسانی که دل در گرو آبادانی این شهر دارند .