شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

بومی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری

شانزدهم مرداد ماه سال جاری مقام معظم رهبری  دیداری داشتند با جمعی از نخبگان دانشجویی کشور که متن کامل بیانات معظم له را  می توانید در پایگاه اطلاع رسانی ایشان به آدرس زیر ببینید.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=9609

 

اما خواستم برای فهم  بیشتر و درک عمیق تر مطالب مطرح شده آنها را  کمی بومی سازی کنم لذا چند کلمه نراقی با رنگ قرمز به متن اصلی اضافه کردم . لطفا در مطالعه متن شما یک بار آن را بدون کلمات اضافه شده به رنگ قرمز مطالعه کنید و برای بار دوم کلمات به رنگ سبز حذف و کلمات به رنگ قرمز جایگزین شود . 

 

تبیین بایدها و نبایدهای آرمانگرایی در (( شهر نراق )) محیطهای دانشجویی / انتقاد منصفانه و نظارت مستمر به دور از افراط و تفریط((۱۳۹۱/۰۵/۱۶))

حضرت آیت الله خامنه ای سخنان خود را با یک تذکر اخلاقی مهم ادامه دادند: از «قول به غیر علم» بپرهیزید.

ایشان خطاب به همه ((جوانان نراقی  )) دانشجویان کشور افزودند: از شما خواهش می کنم همانطور که به نماز و روزه اهتمام دارید به پرهیز از غیبت و تهمت و بیان مطالبی که به آن علم ندارید جداً اهتمام کنید

مراقبت از لغزشگاه خطرناکی به نام پست و مقام، توصیه دیگر رهبر انقلاب به جوانان (( نراقی )) دانشجو  بود.

ایشان گفتند: البته در دوره ای  ((جوانان نراقی ))تشکلهای ارزش گرایی دانشجویی منزوی بودند اما الان اینگونه نیست و ممکن است مسئله پست و مقام برای برخی مجموعه ها و عناصر مطرح باشد شما جوانان ((نراقی )) مراقب این لغزشگاه باشید چرا که آدمهای گردن کلفت را هم زمین می زند.

ایشان افزودند: آرمانگرایی در علم یعنی به دنبال قله های علمی رفتن که این هدف، خوب درس خواندن را ضروری می سازد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تکیه بر این منطق، خطاب ((به صدها جوانان نراق )) به میلیونها نفر دانشجوی کشور خاطرنشان کردند: امروز درس خواندن،‌علم آموزی، پژوهش و جدیت در کار اصلی دانشجویی، یک جهاد است.

 

رهبر انقلاب به(( جوانان نراقی  ))  دانشجویان توصیه کردند: سطح معرفت خود را مطالب سایتها،‌وبلاگها و اینجور مسائل قرار ندهید بلکه سعی کنید با اتکای به قرآن، نوشته های استاد مطهری و نوشته های فضلای بزرگ و فضلای جوان حوزه ها، بطور روزافزون سطح معارف خود را ارتقا دهید.

حضرت آیت الله خامنه ای،‌نگاه پرامید را اساسی ترین مسئله خواندند و افزایش مطالعات اسلامی، نگاه مستبصرانه به واقعیات کشور، انتقاد منصفانه و نظارت مستمر و متعادل را جزو وظایف اساسی ((جوانان نراقی ))  مجموعه های دانشجویی دانستند و تأکید کردند: همه این موارد باید با مدارا و عقلانیت همراه و از افراط و تفریط بدور باشد.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: واقعیات کشور، امید را در دلها افزایش می دهد هرچه می توانید این شعاع درخشان امید را در دل خودتان و در دل مردم زنده نگه دارید و گسترش دهید.