شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

مداح محوری به جای سخنران محوری !!!

محتشم بزرگترین مرثیه سرای تاریخ است . همه او را به نام محتشم کاشانی می شناسند ولی واقعیت آن است که این شاعر اهل بیت پسر همین خواجه امیر احمد خودمان است .همین خواجه امیر احمدی که در نراق در عهد صفوی کارخانه شعربافی ( نوعی پارچه)  داشت و مجبور شد برای توسعه کسب و کارش به کاشان مهاجرت کند . از دل فرهنگ غنی شیعی شهر نراق فرزندی زاده شد که حالا حالا ها  باید شعرا و مداحان اشعار و مرثیه های او را در مجالس سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین (ع)  بخوانند .   

محرم که می شود فرصتی است مغتنم برای اینکه یادی بکنیم  از پیر غلامان اهل بیت (ع) شهرمان  بخصوص آنها که دستشان از این دنیا کوتاه شده است .

شهدای ما که ثابت کردند در کلاس عشق به حسین (ع) نمره 20 گرفتند جدای از آشنایی با  قیام سید و سالار شهیدان از زبان  علمای قدیم شهر خروجی فرهنگی بودند که مداحانی مانند مرحوم حاج غلام  قاسمی ، بهار علی مداحی ، حاج اسماعیل عباسی ، مرحوم حسن کاظمی ، حاج ماشا ا... پنبه زن ،  حبیب ا... حسنی  و همین استاد عباس کریمی خودمان  که آخرین نفر از نسل پیر غلامان اهل بیت شهر است برایشان ساخته بودند.

جا دارد از مداحان خوب و قابل احترام فعلی  شهرمان هم به رسم ادب یاد کنیم .

جناب آقای سید مهدی موسوی ، جناب آقای سید حسین جوادی ، دو فرزند آقا سید محمد موسوی که نام آنها را نمی دانم .

جناب آقای علی یوسفی ، جناب آقای حسین محمودی و جناب آقای حمید  احمدی 

اما نکته اصلی که باعت شد این مطلب را به نگارش درآورم موضوع زیر است .

شنیدم امسال  در مسجد جامع شهر برای  مراسم محرم از مداحی استفاده شده  که برای ده جلسه بیش از دو  و نیم میلیون تومان درخواست کرده است . موضوع را از یکی از دوستان هیات امناء سوال کردم . ایشان ضمن تایید این مبلغ اشاره کرد ما در دعوت ازاین مداح نقشی نداشتیم .

چند سالی است که مراسم های محرم شهر به آفت مداح محوری مبتلا شده است . این درحالی است که منطق حکم می کند مراسم ها سخنران محور باشد .

اگر برای سخنران مراسم 5 میلیون  تومان هزینه می شد  و برای مداح دو ونیم میلیون این یعنی سخنران محور  ولی اگر عکس آن عمل شود که متاسفانه می شود یعنی مراسم  ها مداح محوری است !!!

وقتی که انسان مشاهده می کند در زمان ارائه مطلب توسط سخنران اکثر جوانان یا در حال بازی کردن با تلفن همراه خود هستند ویا در پشت ستون ها گرم صحبت و گفتگو و بر عکس در زمان مداحی  کم کم از پشت ستون ها خارج شده بعضا شالی بر کمر بسته و پیراهنی در می آورند و گرد او حلقه می زنند  انسان احساس می کند یک جای کار لنگ می زند .

تشخیص درست بودن یا  نبودن این کار به عهده  شما کاربران محترم .

هشدار در مورد مداح محوری برخی مجالس


 استاد فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه شیراز با بیان اینکه مجالس عزاداری محرم باید سخنران محور باشند نه مداح محور تأکید کرد: باید در مجلس امام حسین(ع) ابعاد سیاسی، عرفانی، حماسی عاشورا به درستی تبیین شوند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام دکتر قاسم کاکایی استاد فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه شیراز در گفتگو با مهر، گفت: جلسات محرم باید سخنران محور باشند، یعنی اصل در اختیار سخنران باشد و مداحی و عزاداری فرع باشد و ترکیبی هنرمندانه از این دو باشد که هم بحث عقل را اغنا هم دل را به خود مشغول کند، اما برخی اوقات نسبت به یکی از این دو افراط یا تفریط می شود که باید از این مسئله پرهیز کرد.

وی افزود: شرط دیگر برای تأثیرگذاری سخنرانی این است که باید سخنران اخلاص داشته باشد و این مجلس را مانند خیمه اباعبدالله(ع) بداند و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را حاضر در مجلس ببیند و با تمام اخلاص وارد مجلس شود، قطعا اگر اخلاص باشد روی مخاطب هم تأثیر می کند. یعنی داشتن اغراض دنیوی، سیاسی، مادی و... بار معنوی این مجالس را کم می کند و تأثیر آ را بر دلها کمتر می کند.

وی در مورد مهمترین مؤلفه هایی که باید در سخنرانیها در اولویت قرار گیرند گفت: مهمترین ویژگی عاشورا و امام حسین(ع) بحث شهادت است. شهادت چند بعد دارد که همه آن باید در مجالس و سخنرانیها تبیین شود. یکی بعد اخلاقی و عرفانی شهادت است؛ یعنی این شهادت ما را به عالم دیگری می برد و ما را از دنیازدگی دور  کرده و باعث می شود ما بعد عرفانی شهادت را بیان کنیم و درسهای اخلاقی، چون وارستگی و آزادگی از امام حسین(ع) بیاموزیم.
 
حجت الاسلام کاکایی افزود: بعد دیگر شهادت، بعد حماسی است؛ یعنی کرامت انسان، ظلم ستیزی، عدالت جویی و... را در کربلا داریم و آن را باید در بحث سخنرانی زنده نگه داریم. بعد دیگر شهادت، سیاسی است. ما یک دوره فقه و حقوق می توانیم از جریان کربلا استنباط کنیم که یک نوع فقه سیاسی داشته باشیم که اصلا شهادت چه اهدافی را دنبال می کند و شهادت که برخاسته از جهاد است چه مسائلی دارد. این بعد سیاسی عاشورا را باید مدنظر داشته باشیم و در کنار آن بعد تراژدی عاشورا است که از آن به عنوان یک فاجعه بزرگ بشری یاد می شود و همه این ابعاد را باهم در سخنرانی داشته باشیم

وی درباره میزان بهره مندی از ظرفیتهای معنوی ماه محرم نیز گفت: در محرم از نظر عاطفی آمادگی بسیاری در مردم برای این نوع سخنرانی ها است. یعنی در زمانهای دیگر ممکن است کسی دل به سخنرانی ندهد و دلها آماده نباشد اما در جریان دهه عاشورا این آمادگی در مخاطب وجود دارد و فرصت مناسبی است که سخنی را بگوییم که عقل و دل مخاطب را اغنا کند اما متأسفانه از این فرصت به خوبی استفاده نمی شود و در هر زمانی برخی ابعاد ذکر شده پررنگتر می شود.

 
این محقق و پژوهشگر حوزه فلسفه اخلاق و عرفان افزود: مثلا در جریان قبل از پیروزی انقلاب بعد سیاسی و حماسی عاشورا در منابر غالب بود و در جریان جنگ هم بعد حماسی و هم بعد عرفانی به صورت پررنگ مطرح بود و پس از دوران جنگ آن بعد تراژدی کربلا غالب شده است و مداحان ما هم همین بعد را تقویت می کنند و به ابعاد دیگر کمتر می پردازند، اما این را می توان گوشه ای و یا پایان سخنرانی می تواند باشد اما برخی مواقع مشاهده می شود که مجلس به جای سخنران محور، مداح محور می شود.

 
حجت الاسلام دکتر کاکایی تأکید کرد: باید بدانیم که مجلس امام حسین(ع) جایی نیست که بتوانیم صرفا عواطف و احساسات را تخلیه کنیم؛ بلکه آن ابعاد مورد اشاره باید تقویت شود و اگر مشکلی وجود دارد به نظرم به علت کمرنگ شدن ابعاد دیگر به قیمت پررنگ کردن بعد فاجعه و مصیبت در جریان کربلاست
وی در پایان افزود: ما به جای حماسه تنها مرثیه خواندن و کتک خوردن و سختی کشیدن را در مجالس محرم بیان می کنیم به جای اینکه ابعاد ظلم ستیزی وعرفان و معرفت را پررنگ کنیم -که جنبه های ارادی اهل بیت(ع) را نشان می دهد- بیشتر به بعد مظلومیت توجه کرده ایم و به جای مطرح کردن انتخاب و اختیار اهل بیت(ع) در برگزیدن این مسیر بیشتر ددمنشی سپاه مقابل را مطرح می کنیم.

 

نظرات 27 + ارسال نظر
سعید پنج‌شنبه 20 بهمن 1390 ساعت 12:36 ب.ظ

سلام . هر چه اصرار می کنیم که پاسخ این وبلاگ خدمت را بنویس که نمی نویسی!!!
چرا ؟ نمی دونم .
اما باید به عرض مبارک برسونم که من واقعا از این ریسک تو در پرداختن به مسائل اجتماعی شهر در تعجب هستم .
هر کس جای تو بود عاملان دعوت از مداح مورد نظر را چنین به چنگ خود فرا نمی خواند .
تمامی لجن پراکنی آنها به خاطر روشنگری شما در این مطلب است . افرادی که در شهر هیچ پایگاه اجتماعی ندارند و دستگاه امام حسین را کرده اند مایه اعتبار برای خودشون.

حاجی صبوری باش این خودش هنر یک مدیر است ولی صبر در مقابل چنین آدم هایی همان مثال رحم بر پلنگ تیز دندان است که ستمکاری بود بر.....
تو در مقابل برخی اعضاء شورا هم همین سیاست سکوت را پیش گرفتی این در حالی است که ما می دانیم داران خونت را توی شیشه می کنن.
حیف که من به جای تو نیستم وگرنه کاری میکردم نتونن در نراق سر بلند کنن .


سلام سعید . همان بهتر که جای من نیستی .
اگر صبری هست برای این است که باید نراق در فضای آرام برنامه های توسعه خود را پیش ببرد .
شنیدن صدای افراد مخالف هم یک هنر است که باید هر کسی آنرا تمرین کند . مخصوصا افرادی که دارای مسئولیت هستند .
صد ها بلکه هزاران نفر مانند من باید خراب شوند تا نراق و به تبع آن ایران آباد شود .
آبرو دست خدا است . بخواهد می دهد و نخواهد نمی دهد .
من نگران ارتباط بین خودم و خدا هستم نه ارتباط بین خودم و شهروندان .
تو هم نگران نباش و به افق نگاه کن . افق شهر نراق شهری است اسلامی همراه با توسعه پایدار .

مخلص جمعه 2 دی 1390 ساعت 05:33 ب.ظ

سلام مهندس مرادی
از گردشگری چه خبر؟؟؟/
قدیما یه وبلاگی بود که یه چیزایی دز ایم مورد توش پیدا می شد ولی الان.........
گردشگری تعطیله یا اطلاع رسانی؟؟؟؟
چرا وبلاگ گردشگری تعطیل شده؟؟؟

سلام . سیاست ما منبعد دخالت مستقیم در مباحث گردشگری نیست . سعی داریم افرادی که تمایل به کار در این حوزه را دارند به سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای تاسیس مراکز خدمات گرشگری معرفی کنیم .
آموزش ابتدایی برخی از جوانان باید برای آشنایی با این صنعت صورت می گرفت که انجام شد آموزش های تخصصی را باید در مراکز خاص خود ببینند .
معمولا برخی از جوانان عادت دارند لقمه برایشان گرفته شود که قرار است دیگر لقمه ای حاضری در کار نباشد .
تمرکز ما فعلاروی آماده کردن زیر ساخت ها است .
با توجه به اینکه شهر نراق در سفر دوم ومنطقه نمونه گردشگری بین المللی شناخته شد در حال جذب سرمایه گذار و تهیه طرح مطالعاتی آن هستیم .

هادی سه‌شنبه 29 آذر 1390 ساعت 08:43 ب.ظ

سلام مهندس
متن زیر را در جایی خواندم که نکته ی جالبی در آن وجود دارد.شایدشبیه این واسه بعضی ها اتفاق افتاده باشد

یه کلاغ و یه خرس سوار هواپیما بودن. کلاغه سفارش چایی میده. چایی رو که میارن یه کمیشو میخوره باقیشو می پاشه به مهموندار!

مهموندار میگه: چرا این کارو کردی؟
کلاغه میگه: دلم خواست، پررو بازیه دیگه پررو بازی!
چند دقیقه میگذره... باز کلاغه سفارش نوشیدنی میده، باز یه کمیشو میخوره باقیشو میپاشه به مهموندار.
مهموندار میگه: چرا این کارو کردی؟
کلاغه میگه: دلم خواست پررو بازیه دیگه پررو بازی!
بعد از چند دقیقه کلاغه چرتش میگیره، خرسه که اینو میبینه به سرش میزنه که اونم یه خورده تفریح کنه ...
مهموندارو صدا میکنه میگه یه قهوه براش بیارن. قهوه رو که میارن یه کمیشو میخوره باقیشو میپاشه به مهموندار!
مهموندار میگه: چرا این کارو کردی؟
خرسه میگه: دلم خواست! پررو بازیه دیگه پررو بازی!
اینو که میگه یهو همه مهموندارا میریزن سرش و کشون کشون تا دم در هواپیما میبرن که بندازنش بیرون. خرسه که اینو میبینه شروع به داد و فریاد میکنه.
کلاغه که بیدار شده بوده بهش میگه: آخه خرس گنده تو که بال نداری مگه مجبوری پررو بازی دربیاری!!!!!!!!

نکته مدیریتی: قبل از تقلید از دیگران"" منابع"" خود را به دقت ارزیابی کنید!

سلام هادی جان .
حکایت بسیار جالب و پند آموزی بود .

نراقی1 سه‌شنبه 29 آذر 1390 ساعت 10:12 ق.ظ

سلام. جمله زیبایی از دکتر شریعتی یه دوست نقل کرده . باید ساعت ها به آن فکر کرد .
در ضمن این سوباسا فامیل خودتون است .
ظاهرا خیلی دوست داره شهرداربشه

مسعود قجری یکشنبه 27 آذر 1390 ساعت 10:18 ب.ظ

سلام علیکم
بابت رو شدن مسائل پشت پرده که جانا سخن از زبان ما میگویی.
چه عیبی دارد شاید به صلاح همه بود پس فاش کن تا همه بدانند چه خبر است.یادم هست آقا هم در خصوص شفاف سازی در خصوص مسائل رهنمودهای فراوانی دارند.
ضمن اینکه یک چیز را صادقانه عرض می کنم و اینکه این حقیر از ابتدای راه افتادن این وبلاگ هیچ نظری را به نام های جعلی درج ننموده ام و بغییر از نام خودم و naraghboy هیچ نامی درج نشده است . پس به اطلاع برسانید تا دوستان بدانندو دشمنان در گوششان فرو کنند ما هیچ ترسی نداریم و اگر قرار باشد حرفی را بزنیم با شجاعت کامل بیان می کنیم .
و من الله توفیق

نراقی یکشنبه 27 آذر 1390 ساعت 08:38 ق.ظ

سلام واقعا از مهندسی مثل شما که ادعای کمال شخصیت میکنه بعید است اینطور به دیگران حمله کند شاید بهتر است مدیریت شهری برای بالا بردن فرهنگ ونگرش افراد بخصوص جوانانی که در شهر زندگی میکنند اقدام به تخریب عده ای نکنند که شاید ندانسته عملی راانجام داده اند که این خود یک فرهنگ است بدنبال چاره ای باشید تا از این وضع خارج شویم واز این مشاجره های بچگانه دست برداریم وبجای تخریب همدیگر کاری انجام دهیم که درمحرم سال آینده انشاءالله جوانان ازهمدیگر درباره سخنران از هم سئوال کنند.اول بگویند سخنران کیه بعد سراغ مداح را بگیرند .

سلام . نراقی
اگر تابحال چنین ادعایی دانسته یا ندانسته کردم عذر خواهی می کنم.
واقعا آدم باید ناقص عقل باشه که ادعای کمال شخصیت بکند !!!

یه دوست شنبه 26 آذر 1390 ساعت 09:43 ق.ظ

دو پدیده را مردم یا عوام نمی توانند از هم سوا کنند یکی شور مذهبی است یکی شعور مذهبی.که این دو ربطی به هم ندارند آن کسی که شور مذهبی دارد خیال می کند که شعور مذهبی هم دارد

دکتر شریعتی

سوباسا شنبه 26 آذر 1390 ساعت 09:30 ق.ظ

آقای مرادی سلام
خیلی برای اینجانب جالب است حتما می پرسید چی ...
عرض می کنم....
بنده حقیر گفتم حقیر که سوء تفاهم نشود بنده یک شهروند کاملا معمولی هستم
بیش از سه ماه است که وبلاگ شما را هر روز حداقل روزی دو بار نگاه می کنم البته جای بسی افتخار است؟
ولی تا کنون به یاد ندارم که نظری ار سوی فردی مطرح شود (البته انتقادات) و شما آن را به نحوی توجیه نکنید یعنی می فرمایید
عملکرد شما در حد عالی و درست حسابی است و همه ی نظرات شهروندان اشتباه است
البته ما بخیل نیستیم امیدوارم که باشد ولی اگر بود ... دیگه خود شهروندان می دانند با هوش تر از اینها هستند
بنده شهردار نیستم و نبودم البته بدم نمیومد می شدم که قضاوت کنم ولی بنده طی سال های قبل شخصنا دارم عرض می کنم شخصنا (سوء تفاهمی نشود) شاهد هیچگونه پیشرفتی در شهر به خصوص از لحاظ اقتصادی و معیشتی شهر نبودهام
وبه عنوان سخن آخر هم عرض کنم خوانندگان عزیز شهر نراق امیدوارم نظ بنده مورد غضب واقع نشود اینها تنها نظرات بنده بودند و بس
منتظر پاسخیم نه توجیه...........

سلام .
بنده شهردارم و شهردار طبق قانون وظایفی دارد .
شما انتظار دارید شعارهایی را که دولتمردان برای کسب رای مردم می دهند بنده با دست خالی در شهر محقق کنم .
کجای قانون شهرداری ها نوشته شهردار متولی اقتصاد و معیشت مردم است ؟
هنوز مدت مسئولیت بنده به سه سال نرسیده شما چطور همه مشکلات شهر را متوجه این حقیر می دانید !!!
انصاف چیزی خوبی است ولی ظاهرا آن راباید مثقال مثقال در نراق گدایی کرد !!
عملکرد بنده رابا کدامیک از شهرداران قبلی شهر مقایسه می کنید ؟
با کدامیک از شهرداران کشور مقایسه می کنید ؟
معیار شما برای محک عملکرد خوب و بد چیست ؟
اگر شما به سوالات فوق پاسخ دادید من یک صفحه جدا در وبلاگ باز می کنم به اسم نقد خود .

موفق باشید

مشهدی غضنفر شنبه 26 آذر 1390 ساعت 09:08 ق.ظ

سلام
من از یک دوست و شما عذر می خواهم که شاید نظراتی چالشی دادم ولی به خدا هدف تخریب نیست من هم نراقی ام دلم برای شهر می سوزد با جوانان خاصی در ارتباط و دغدعه های آنان را شنیده یا دیده ام و گفتم شاید این نظرات بتواند کمکی به شهر نمایید حال از شما اینجانب فقط نظر دادم و نه به کسی تهمت زدم و نه شخصیت ومنش شهروندی را تخریب کردم و از یک دوست هم خواهشمندم آمار جمعیت شهر را منتشر کند تا ما هم بدانیم؟

سلام. آمار را که قرار بود شما اعلام کنی ؟

همون نراقی چهارشنبه 23 آذر 1390 ساعت 11:44 ب.ظ

سلام به همه نراقی های عزیز بخصوص آقای مرادی

عزاداریهای شما هم قبول
در ارتباط با مطلب اشاره شده توسط اینجانب از ۲ نفر از همکاران نام برده در متن فوق معذرت می خواهم و خواهش دارم آن مطلب قبلی را به این شکل بررسی کنید که اکثر مردم دیدن شاید بیش از چند ماه نیروها و وسایل شهرداری در آنجا کار کردند و تخم چمن هم که مفتی از آسمان بارید و از زمین هم که کود سبز شد و رنگ کردنش هم همینجورمفت بوده . ضمن معذرت خواهی از عنوان کردن نام اشخاصی خاصی دراین مطلب لطفا اسامی را حذف کنید و از طرف من نراقی از ایشان حلالیت بطلبید۰
شما هم دوباره به مطلب من مراجعه و چند بار مرور کن ببین آیا ۱۰۰ میلیون را تومان نوشتم یا ریال یا هیچ کدام و بعد با بودجه شهر مقایسه کن اما به نظر من خیلی بیش از ۱۰ میلیون تومان در کل با حساب کردن کارگر و امکانات شهرداری و بازدید های شما در آنجا خرج شد

به هر حال هدف همه اصلاح باید باشد نه تخریب از حسن نیت شما در به نمایش گذاشتن مطالب قبلی تشکر می کنم ولطف کنید با شورا و هر که خواستید برای مراسم ماه صفر اینبار درحاشیه نباشید و مراسم عزاداری برگزار کنید تا الگویی باشید برای ما نوجوانان نراق

سلام . جناب نراقی . فضای مجازی خاصیتی دارد که در آن هر کس با هر نام ونشان جعلی می تواند در آن فعالیت کند . شما همان نراقی باشی یا نباشی مهم نیست . شاید این همان نراقی خود من باشم و هزاران شاید دیگر .
مهم این است که ما از حرف و حدیث های پشتر سر خودمان مطلع باشیم که هستیم .
از قدیم گفتن زحمت بیدار کردن به خواب زده را به خود نده .
اگر پاسخی دریافت می کنید به این خاطر است که حجت بر شما تمام شده باشد وگرنه من آگاهم که هیچ وقت نمی توانم شما را قانع کنم.
موفق باشید

مسعودقجری چهارشنبه 23 آذر 1390 ساعت 10:44 ب.ظ

مهندس مدیریت شهری (داشت یادم می رفت بسیجی)
شما که اینقدر به فکر شهدا هستی بیا و زیاد راه دور نرو از حصار خود بزرگ بینیت بیا بیرون 30 قدم بیا پایین گلزار است.ببین چرا سر در ندارد .من خجالت می کشم وقتی می بینم 4 تا ماشین آونجا ایستاده و عده ای دارند کمی اینطرف تر از قبور شهدا که ذره ای از خاکش می ارزد به این کاخ مدیریت شهریت چای میل مکنند با نان و پنیر و بچه هایشان دارند والیبال بازی می کنند و اگر نبود داغ مادران شهدا از حجابشان هم می نوشتم .برادر من چطور تا حالا مسائل مربوط به گلزار شهدا به بنیاد شهید مربوط می شد حالا دایه مهربانتر از مادر شده ای .کی می خواهی بفهی اگر قرار بود برای این شهدا گنبد بارگاه بسازند که اینها گمنام نمی شدند .
و من الله توفیق

سلام . برادر مسعود . چند تا مطلب دیگه با این ادبیات بنویسی خیلی از واقعیت ها پشت پرده را آشکار خواهی کرد.

یه دوست چهارشنبه 23 آذر 1390 ساعت 01:54 ب.ظ

سلام . بابا این غضنفر دیگران را غضنفر فرض کرده نه خودش را .
من آمار جمعیت نراق را از فرمانداری گرفتم . نه تنها جمعیت نراق از سال 85 تا 90 کاهش نداشته بلکه اضافه هم شده . البته اضافه شدن آن خیلی زیاد نیست .
این بنده خدا یه حرفی می زند و فرار میکنه . قرار بود اسناد نابودی نراق را رو کند پس چی شد .
من مطمئن هستم سوادش قد نمیده چون ابتدا غضنفر را با قاف می نوشت حالا که دید شما درست مینویسی اونهم با غین نوشته .


سلام . یه دوست .
ما روزی هزار تا گل از این غضنفر های شهر دریافت می کنیم .
البته شاخه گل !!!
انتظاری که این جماعت از بنده دارند انتظاری است که حتی از رئیس جمهور این کشور هم نمی توان داشت .
با دست خالی بدون حمایت و هزاران دشمنی در حال تلاش هستیم برای اینکه روحیه نشاط و شادابی در شهر ایجاد شود .
اگر امید به خدا و تکلیف قانونی و شرعی نبود هیچ انگیزه ای برای تلاش بیشتر وجود ندارد .

محمدجواد ج چهارشنبه 23 آذر 1390 ساعت 12:41 ب.ظ

سلام برادر بسیجی جناب آقای مهندس مرادی شهر دار محترم شهر نراق از زحماتی که برای شهرمان انجام می دهید صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم . در یکی از نظرات خواندم در رابطه با تپه شهدای نراق که مبلغی در ان جا خرج شده است که اطلاعات محرمانه آن توسط کارمندان شهرداری به بیرون بروز کرده است نظر بنده این است که اگر کسی ادعاعی دارد باید با مراجعه حضوری به شهرداری آن ادعای خود را استدلال کند .
آفتاب آمد دلیل آفتاب
اگر شهرمان مدتی با کمبود آب مواجه نبود و کل مردم شاهد این مسئله هستند .
در بلخ کرد آهنگری به شوستر زدن گردن مسگری
اگر شما خواهان مدیریت شهر هستید چرا از طریق مراجع قضایی سوختن پمپ آب را پیگیری نمی کنید . گناه شهر دار بالاتر است یا سوختن پمپ آب
شهردار شهرمان اگر یک کاری کند که نتیجه خوبی نداشته باشد مشگلی ندارد و در یک پروژه دیگری جبران می کند و قابل مشاهده در شهر هم هست مثل ایجاد سفره خانه سنتی در ابتدای شهرک ،‌ مثل خرید ماشین آتش نشانی که خودتان شاهد هستید . ایجاد موزه مردم شناسی ، و در حال حاضر پروژه مرکز فرهنگی که در روبه روی منزل امام جمعه قابل احداث می باشد
قابل ذکر می باشد اگر تخلف آن دو کارمند که اسرار محرمانه شهرداری را فاش کرده باشند باید از طریق مراجع قضایی پیگیری شود تا درس عبرتی برای کارمندان آن واحد باشد. باز هم از شهردار شهرمان مهندس مرادی که زحمات بسیار زیادی برای شهرمان انجام می دهد تشکر می نمایم وبرای آن آرزوی پیشرفت و سلامتی را از خدامند خواستارم.

سلام . محمد جواد
اسرار محرمانه ای در شهرداری وجود ندارد که کسی بخواهد آن را فاش کند . تمامی درآمد ها و هزینه ها سند به سند در دفاتر ثبت است و از طرف سه نهاد شهرداری در طول سال حسابرسی می شود .
نراقی نوشته بود شما 100 میلیون خرج تپه شهدا کردید . این بنده خدا نمی داند که 100 میلیون تومان یعنی یک سوم اعتبارات عمرانی شهرداری در طول یک سال .
بزرگترین پروژه ما در طول یک سال رقمی بیشتر از 30 میلیون اعتبار ندارد .
فعلا که چنین امکانی از نظر مالی نداریم ولی اگر داشتیم طرح ما در این تپه دفن شهدای گمنام شهر و احداث یک بنا با معماری سنتی معرف شهر تاریخی نراق و در حاشیه آن احداث سرویس بهداشتی و نماز خانه برای مسافران میهمان است .
کاری که محلات چند سال است در حال اجرا و تکمیل آن است .
ما در زیر دست تپه طرح احداث یک باغ گردو و بادام 30 هکتاری را در دست اجرا داریم که برای آن مخزنی زمینی و خط لوله آب اجراشده است . متاسفانه افرادی دانسته یا ندانسته این دو پروژه را در هم ادغام مبی کنند .
این باغ یک پارک جنگلی با درختان مثمر است که تمامی مردم می توانند از آن استفاده کنند و درآمد های آن خرج هزینه های جاری شهر خواهد شد .
این یعنی اینکه ما برای محلی که در حال حاضر تبدیل به محل دفن زباله های ساختمانی شده و چهره ورودی شهر را مخدوش کرده طرح بهینه سازی داریم .

دوست سه‌شنبه 22 آذر 1390 ساعت 06:53 ب.ظ

سلام لازم دونستم چند نکته خیلی خیلی مهم بگم:
1.ممنون که نظراتی مثل نظر نراقی را نشون دادین.البته در مورد تپه من با حرفش موافقم چون میدونم که بیش از 10میلیون هزینه کارگر ولوله کشی اونجا شده
2.در مورد مداح باید بگم من اصلا امسال گریه نکردم،چون همش فکر میکردم مداح به خاطر پول میخونه نه امام حسین
3.شــــــمــــــــــا انتقـــــــــاد پذیر نیســــــــتی.متاسفم
امیدوارم که این پیام را به نمایش بگذاری

سلام دوست . اینکه شما هزینه تپه رااز من مجری آن بهتر می دونی نشان از صداقت و شفافیت ما در کارها است .
لوله کشی که شما از آن نام بردید صرفا مربوط به تپه نیست . قرار است یک باغ 30 هکتاری گردو و بادام در این منطقه از شهر احداث گردد که فعلا در حال تعیین تکلیف واگذاری زمین آن هستیم . اداره اوقاف در بخشی از این زمین ها شریک است و متاسفانه همکاری لازم در خصوص تفکیک سهم خود را نمی کند .
من برای اینکه شما بدون اطلاع از طرح ها و برنامه های در دست اجرا عملکرد شهرداری را نقد می کنید متاسف نیستم و اتفاقا خودم را مقصر می دانم .

نراقی مقیم مرکز سه‌شنبه 22 آذر 1390 ساعت 03:56 ب.ظ

با سلام
خسته نباشید؛
چند مورد است که حقیر لازم می دونم مطرح کنم یا مطرح کردن آن جایز است و یا اینکه بنده در این مورد اطلاعی ندارم
1- وبلاگتان خوب است نه عالی ها خوبولی نقص هایی دارد که البته چیزی طبیعی است.(نقص ها بماند برای بعد ...)
2-روز عاشورا درب مسجد جامع ایستاده بودیم که روشی سنتی که از امام جمعه قبلی نیز دیده می شد از امام جمعه جدید نیز دیدیم که بسیار نا امید کننده بود ، بحث جمع کردن پول برای حسینه ،با اصل کار هیچ کس مشکلی ندارد البته غلط می کند که کاری داشته باشد ولی عدم مدیریت و برنامه ریزی امام جمعه جدید قابل تامل بود .ببینید کسی که وارد یک سازمان ،جامعه و یا هر جایی می شود که آن جا را مدیریت کند خط گرفتن از افراد غیر قابل قبول است و ضعف کاری را می رساند.متاسفانه امام جمعه جدید با جلساتی که ظاهراً برگزار کرده اند فقط از مردم انتقاد هایی را که از امام جمعه قبلی شده بود جذب ،و در مقابل آن ها عکس العمل نشان دادند.در صورتی که حقیر با تجربه نه چندان زیاد راه و روشی دیگر را از ایشان انتظار داشتم اگر بنا دارند که تغییر مسیر دهند نباید وارد این مسیر می شدند ولی حالا که وارد شده اند باید تا انتها بروند که کار بس دشواری است امید است موفق شوند.حرفم این است بجای اینکه بیایند فریاد بزنند بگویند شیطان گولتان نزند که پول نده و افرادی با چشم هم چشمی قول پولی را بدهند ولیکن هیچ وقت این پول را ندهند یک راه بروز تر و مدرن تر انتخاب کنند ،راهش بماند تا بعد اگر عمری باقی بود.
2- اصل این موضوع که برنامه ریزی بلند مدت در نراق نمی شود همه همان روز خود را می بینند نیز جای صحبت دارد بیائید باهم یک برنامه ریزی کنیم پول جمع کنیم بیمارستان بسازیم ،پزشک خوب و عالی هم با من از همان بیمارستان کسب در آمد کنیم مسجد بسازیم حسینیه بسازیم و ......
3- یک تابلویی قبل از نراق دیدم آن هم در نوع خود جالب بود حدود یک ماه نصب این تابلو طول کشید ایراد ندارد خوب است ولی از همین الان اطلاع رسانی کنید که چه صنایعی را می توان در این ناحیه احداث کرد؟مراحلش چیست؟شفاف سازی کنید این کار را هم اگر بکنید من حداقل 2 نفر به این ناحیه می آورم.برای این هم راه حل دارم.
4-..................
فرصت کم است ولی اگر نتایجی که از این نظر مد نظرم است حاصل شود بحث زیاد دارم.
یا حق

سلام نراقی مقیم مرکز
1 - اگر انتقادی به امام جمعه جدید داردید لطفا مستقیما به اطلاع خودشان برسانید اتفاقا ایشان خیلی علاقه دارند نقد دیگران را در خصوص خودشان بشنودند .
2 - پیگیری رفع مشکل درمان ، صنایع و...... از وظایف شورای شهر است لطفا این بار که به نراق تشریف می آورید سری هم به شورا بزنید و اعلام کنید در چه زمینه هایی می توانید به آنها کمک کنید .
3- اگر اطلاعاتی در خصوص ناحیه صنعتی نراق و شرایط آن نیاز دارید لطفا با شماره 08664463230 شهرداری تماس گرفته و سوال خود را مطرح کنید .
از اینکه وبلاگ را قابل دانستید آنهم در حد خوب سپاسگذارم .
ما هم اگر مثل شما توفیق مرکز نشینی را پیدا می کردیم الان وضعی بهتر از این داشتیم ! چاره ای نیست شما باید این یکی دو روزی که به نراق تشریف می آورید ما را تحمل کنید .

س سه‌شنبه 22 آذر 1390 ساعت 11:27 ق.ظ

سلام حاج محمود
مرکزی نیوز را سر بزن مطلب امر به معروف و نهی از منکر یک شهردار آمریکایی را به بهترین شکل درج کرده . به عنوان یک نراقی افتخار می کنم که مطالب وبلاگ شما در سایت های استانی کار می شود .
http://markazinews.ir/1390/09/5194

سلام . سپاسگذارم از اطلاع رسانی شما .

یه محلاتی سه‌شنبه 22 آذر 1390 ساعت 07:51 ق.ظ

سلام .شنیدم دلیجانی ها برای اینکه بتوانند رای نراق را جمع کنند و این شکاف ایجاد شده را ترمیم نمایند قصد دارند شهردار خودشون را برکنار و حضرتعالی را به عنوان یک حرکت نمادین از همدلی جایگزین ایشان نمایند.
آیا این شایعه صحت دارد ؟

سلام . چند نفر از دوستان دلیجانی تابحال نظراتی از این دست برای من ارسال کردن و حتی بعضی ها هم کارشان به تهدید کشیده .
اما واقعیت این است که همانطور که خودتان اشاره کردید این موضوع شایعه ای بیش نیست واصلا صحت ندارد .
بنده از اوضاع داخلی دلیجان اطلاعات درستی ندارم ولی ظاهرا افرادی قصد بهره برداری از آن را جهت تخریب همکار ما در شهرداری دلیجان دارند .

[ بدون نام ] دوشنبه 21 آذر 1390 ساعت 10:51 ب.ظ

سلام خواستم بگم دو سال پیش مراسم نراق سخنران محور بود نتیجشم دیدیم (سخنران ریپورت شد )

سلام . نه اشتباه نکن اتفاقا اون سخنران دقیقا به جای سخنرانی و روشن گری مداحی می کرد . اون هم برای خودش نوعی مداح محوری بود . متاسفانه بعضی از سخنرانان هم متوجه شدن که بازار مداحی بخصوص برای نسل جدید گرم است به جای مطالعه و تحقیق می روند دنبال مصیبت خواندن که عمده آنها تراژدی عاشورا رابه نمایش می گذارند .
عاشورا از نگاه حضرت زینب (س) که قهرمان کربلا است زیبا ترین صحنه تاریخ بشریت است .

یه محلاتی دوشنبه 21 آذر 1390 ساعت 08:01 ق.ظ

سلام . صبح آدینه بخیر باشد . مدتی است بر روی آمار بازدید کنندگان وبلاگ شما مطالعه می کنم .
خواستم آمار بازدید کنندگان وبلاگ را طی یک ماه به اطلاع شما برسانم .
19 ابان 157283 نفر بود
19 آذر 162502 نفر
با این حساب در طول یک ماه بیش از 5219 بار از وبلاگ شما بازدیده شده است . این آمار خیلی جالب است و فکر نکنم هیچ وبلاگی در سطح شهرستان دلیجان و محلات در این حد مخاطب داشته باشد .
لذا توصیه می کنم در خصوص انتخابات مجلس از این ظرفیت به دست آمده استفاده کنید . من می بینم که اکثر سایت های استان هم شما را لینک کرده اند .
قلم روان و ارتباطاتی که شما دارید خیلی می تواند به شفاف سازی فضای انتخابات کمک کند .
البته فکر کنم کاندید های احتمالی هم این موضوع را درک کرده اند .

سلام . دوست خوب محلاتی
صبح شما هم بخیر باشد انشا ا....
تنها چیزی که در طول 5 سال گذشته برایم مهم نبوده همین آمار بازدید کنندگان وبلاگ است .
سعی می کنم در خصوص انتخابات هم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنم .
داشتن تعهد ، تخصص و برنامه علمی سه شاخصه اصلی است که در آینده نزدیک پیرامون آنها مطلب خواهم نوشت .
اگر این احساس بخصوص در بین جوانان ایجاد شود که یک رای هم در سرنوشت یک کشور تاثیر گذار است به همین راحتی از کنار آن نخواهند گذشت .
از شما ممنونم که به وبلاگ شهر من نراق لطف دارید و آمار آن را کنترل می کنید .
از شما و همه دوستان محلاتی خودم استدعا دارم در کنار آمار محتوای آن را هم نقد کنید .
با احترام . م. مرادی

یه دانشجو یکشنبه 20 آذر 1390 ساعت 01:56 ب.ظ

سلام.ممنونم آقای مرادی عزیز از این مطلبی که در رابطه با محرم امسال نوشتید.پیامهای دوستان را که می خوندم (نراقی) متاسف شدم که چرا اینگونه نظر دادن به هرحال به نظر من اصل واقعه عاشورا در شهر نراق نادیده گرفته شده و به فرعیات توجه بیشتری می شود و عزاداریای ما خودنمایی افراد مقابل یکدیگر هست و در مراسمات به سخنرانی اصلا توجهی نمی شود و مداحی هم که شروع می شود به هر دری میزند و از هر لفظ و کلامی استفاده می کند تا جاییکه امام را نعوذبالله در حد خدا بالا ببرند و آزادی میدهند که لباسهایتان را دربیاورید!!!!!!! و جای تاسف است.
یک پیشنهادی هم داشتم در شهر ما روز عاشورا و به شهادت رساندن امام حسین(ع) فقط و فقط تا ساعت۱۲ ظهر هست در حالیکه باید عصر روز عاشورا و روزهای بعد هم روز حزن و اندوه عزاداران باشد که این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.
با تشکر از جنابعالی

سلام دوست عزیز دانشجو
انتقاد شما به عزاداری نراق وارد است مخصوصا اینکه بعد الظهر عاشورا عزاداری تعطیل می شود . در حال فرهنگ سازی هستیم . انشا ا... در سال آینده این مشکل را با کمک هیات های عزاداری حل می کنیم .
ما ایرانی ها عادت داریم گاهی از این طرف بوم و گاهی از طرف دیگر بوم سقوط کنیم . الان جوان سالاری در شهر مد شده است . قبلا بر عکس بود . متاسفانه برخی مواقع این بزرگتر های نیستند که تصمیم می گیرند .
نتیجه همین خواهد شد که دیدید .
باز هم وبلاگ را قابل برای درج نظرات خود بدانید
متشکرم . م. مرادی

م ر ر یکشنبه 20 آذر 1390 ساعت 11:27 ق.ظ

سلام این مشکل در کل کشور است در بعضی از روستاهای کشور چشم و هم چشمی حتی برای غذاهای امام حسین بیداد میکند. مشکل اصلی دهه اول محرم نراق و عدم توجه جوانان به سخنرانی واعظ جلسه بود که قدرت جمع کردن جلسه را نداشت و کل صحبت های ایشان فقط برای مردمان دهه های قبل مورد استفاده بود نه برای نسلی که در معرض شلیک شدید ترین انحرافات دینی و ... قرار دارند آیا در سالهای قبل سخنرانانی نبودند که وقتی شروع به صحبت می کردند مسجد دیگر جایی برای نشستن همین جوانان نبود .البته مداح امسال هم در قبال مداحان شهرمان همچون آقای جوادی خیلی ضعیف وقابل مقایسه نبودند.

نراقی یکشنبه 20 آذر 1390 ساعت 01:13 ق.ظ

آخه چرا اینقدر جو سازی و دروغ پراکنی ؟ از سید الشهدا خجالت بکشید . مطمئن باشید به این حریم هر که خدمت کند برده و هر که با آل علی درافتد بر افتد
آقای مرادی تو که برای یه تپه ۱۰۰ میلیون خرج کردی که آمارش را حسین عطاالهی و سید مهدی موسوی موثق دادند حالا چی شده قیمت روی مداحی می گذاری و عزاداری بچه ها رو فقط تو ی گوشی موبایل و پشت سکو بودن دیدی و زار زار گریه ها را ندیدی حتما این مطلب را بدون تحریف انعکاس بده

سلام . نراقی
1 - خدا از شما و همه عزاداران سید الشهدا این گریه ها را قبول کند.
2 - برا تسطیح و کاشت چمن در تپه شهدا 5 میلیون هزینه شده نه صد میلیون که به علت کمبود آب شرب شهر آب فضای سبز تپه جایگزین آبیاری درختان شهرک شد و موجب خشک شدن چمن آن گردید .
درسال جدید کاشت درخت زیتون تلخ و بوته های زرشک جایگزین چمن خواهد شد . و در حال برنامه ریزی برای انتقال شهدای گمنام شهر به این تپه هستیم .
3 - می دونم کار سختی است ولی سعی کن چند بار مطلب را مطالعه کنی . کسی بخیل نیست که فلان مداح فلان مقدار پول بگیرد.
کسی که پولش را می دهد اختیار مالش را دارد نکته اینجا است که جلسات ما نباید مداح محور باشد . این حرف من نیست حرف علمای بزرگ دین است . به خاطر اینکه سوء تفاهمی پیش نیاید در ادامه مطلب سخنان حجت الاسلام دکتر قاسم کاکایی استاد فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه شیراز را برای تضمین مطلب آوردم .
امیدوارم بتوانیم شور و شعور را در مراسم عزاداریها با هم داشته باشیم .

س.م.م شنبه 19 آذر 1390 ساعت 09:31 ب.ظ

متاسفانه همانطور که گفتین اقای مرادی نه تنها محافل روضه امام حسین شده مداحی محور که گاها با ریتمهای شدید عزاداری به سمت موزیکهای پاپ حرکت میکند
بنده به شدت با این نظر که مهم جلب نظر همشهریان است مخالفم چونکه مهم نظر مردم نیست بلکه رضایت امام حسین و امام زمان عج مهمه.
در خصوص سخرانی هم باید گفت متاسفانه همینطوره و جوونای کمتر به سخنرانی گوش میکنند متاسفانه صفهای نماز جماعت هم که وضعش معلومه
به طور قاطع باید بگم متاسفانه غالب افرادی که در هیئات محرم شرکت دارند صرفا ایام محرم رنگ مسجدا میبینن و دریغ از یه نماز جماعت
قدر این نماز جماعتا و مسجد رفتنا را فقط اونایی میدونن که بعلت بیماری گوشه خونه افتادن و امکانش واسشون فراهم نیست- حاضرن خوب بشن و همیشه پایه ثابت بشن
به امید بیدار شده همه مردم و سلامتی بیماران

م.م شنبه 19 آذر 1390 ساعت 06:40 ب.ظ

چرا یادی از مرحوم سلطانعلی مرادی نکردی . همه پارتی بازی می کنن تو بر عکس عمل می کنی ؟

سلام . راستش را بخواهی دو بار اسمش را نوشتم ولی دوباره پاک کردم . خدا همه اموات به ویژه این ذاکر مرحوم را قرین رحمت خود نماید .

یکی از شما ها شنبه 19 آذر 1390 ساعت 10:09 ق.ظ

سلام مهم نیست که چقدر پول دادند مهم این است که مراسم توانست رضایت شمار زیادی از همشهریان را جلب کند البته فکر کنم کلا دو میلیون و دویست هزار پول بهش دادند که نوش جانش باد گوارای وجودش واقعا عالی بود
واقعا امسال مراسمی در خور و شایسته بود دست برگزار کنندگان آن را از راهی دور و نزدیک می بوسم
اجر همتون با آقا ابا عبدا...

سلام . امیدوارم مراسم ها به گونه ای باشد که رضایت حضرت فاطمه زهرا (س) را به همراه داشته باشد .

.م. ص شنبه 19 آذر 1390 ساعت 08:06 ق.ظ

سلام . جناب اشتباه نکن پنج میلیون به این مداح پول دادن نه دو و نیم میلیون . البته چند تا بچه در دعوت از اون نقش داشتن نه بزرگان هیات های عزاداری . من به یکی از آنها اعتراض کردم گفت ما در کار انجام شده قرار گرفتیم .

aali جمعه 18 آذر 1390 ساعت 12:30 ب.ظ

سلام متاسفانه این مشکل همه محافل است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد