شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

به نظر شما من برم این درد را به کی بگم یه کم سبک میشم؟

شنیدید میگن بعضی وقت ها با شنیدن یک حرفی  آدم دود از کله اش بلند میشه ؟‌ من این موضوع را دوشب پیش در یکی از مساجد شهر دلیجان تجربه کردم و هنوز هم با گذشت دو روز بوی این دود از سرم خارج نمیشه و بلاخره این اتصالی من را مجبور کرد نسبت به آن واکنش نشان بدم . بگذریم نماز مغرب و عشارا خوندیم و بین دو نماز امام جماعت محترم اعلام کرد نامزدها از فردا شب برای معرفی خود و برنامه هاشون به مسجد می آیند . نمازگزاران محترم از این فرصت  استفاده کنند و انشاء الله که کاندیدا ها به دیوارهای این مسجد  هم عنایتی داشته باشند .این را گفت و بلا گفت .ما هم که حساس و نکته سنج چند بار کردم بلند بشم بگم: آقا اینهمه معیار مقام معظم رهبری برای شناسایی اصلح معرفی کردند وظیفه تو به عنوان یک مبلغ تریبون به دست آگاه کردن مردم است یا اینکه پول برای تعمیر مسجد جمع کنی  و به زبان بی زبانی به نمازگزاران بفهمانی که از نماینده ها چنین کمکی بخواهند ! آخه پدر بیامرز مسجدی که با کمک فلان نماینده معلوم الحال که معلوم نیست از چه کانال یا رانت کثیفی ساپرت میشه به چه درد ی میخوره ؟‌

البته این مطلب ربطی به دریافت کمک قالهری ها  برای ساخت مسجد از نامزدها نداره !!‌ چون ظاهرا کمکی که برا مسجدشون گرفتن از پولی است که طرف از راه حلال به دست آورده و ......  !!!

 ای خدا یا ما خیلی می فهمیم یا اینکه بعضی ها خیلی خیلی نفهم تشریف دارند.خدا جون بیا یه لطفی در حق مابکن یا ما را هم مثل دیگران بیخیال و حرحر مذهب کن یا اینکه قربونت بشم یه صبری تحملیُ سینه فراخی عنایت کن که بتونیم تحمل کنیم .

 آخه خدا وکیلی جان مادرتون  وظیفه یه روحانی مسجد این است که بگه نامزدها یه عنایتی به دیوار های مسجد داشته باشند !!!!!

به نظر شما من برم این درد را به کی بگم یه کم سبک میشم؟

آخه طرف .........................................................!

نظرات 13 + ارسال نظر
سعیده جمعه 23 مهر 1389 ساعت 04:05 ب.ظ http://daeijan.blogfa.com

سلام. با اینکه قبلا خیلی از مطالب وبتون رو زیر و رو کرده بودم ولی این یکی رو نخونده بودم... واقعا از لحن کلامتون لذت بردم البته یه جاهایی واقعا احساس کردم کس دیگری غیر از شما نویسنده ی این متنه !
بهرحال ... با نظر شهروند و انتخاب آقا مصطفی از نهج البلاغه موافقم . گاهی خود من هم از این فکر ها می کنم که نکنه ماها زیادی می فهمیم... بعد بعضی وقتها معترف می شم که ادم خواب را می شه بیدار کرد ولی به خواب زده را نه !! خب بگذریم!

راستی این شکلکا رو هم ازجاهای دیگه کپی کردم! خواهشا اگه کار می ده بگید تا بازم استفاده کنم... آخه اینجوری بدون هیچ شکلی احساس بی احساسی می کنم !

باسپاس.

سلام سعیده خانم این مطلب در فضای انتخاباتی مجلس هشتم نوشته شده است .در واقع نقدی است بر نگاه مردم و به ویژه نخبگان بر وظایف نمایندگان .
فردی که درخواست این کمک ها را داشت رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بود که فعالیت تمامی روحانیون در دست ایشان بود .
مطلب برای یک فرد عادی تنظیم نشده است .
قصد داشتم عمق این فاجعه را به نمایش بگذارم .

ANTI KASHI شنبه 25 اسفند 1386 ساعت 01:59 ب.ظ

دیگه نیازی نیست این درد را به کسی بگویی
با عدم انتخاب عباسی
مرحمی روی زخم من و شما و خیلی های دیگه گذاشته شد
دیگه فکر نمی کنم این موضوع کوچیک اینقدر جای حرص خوردن داشته باشه
فدات شم
وقت کردی نظرات منم نقد کن تا کج نرم !
خیلی بی تفاوتی ؟

دوست عزیز
سلام
مطلبی که کامل است معمولا نقدی ندارد .
ولی اگه تشخیص بدهیم با جواب دادن مطلب روشن یا کامل می شود دریغ نخواهیم کرد .

حامیان عزیزالله ابراهیمی پنج‌شنبه 23 اسفند 1386 ساعت 04:04 ب.ظ http://www.mahallat.org

سلام
گزیده ای از صحبتهای آقای عزیزالله ابراهیمی:
هیچ قولی نمی دهم , تنها قول می دهم که باعث سربلندی شما شوم , اگر نتوانم باعث سربلندی شما شوم مطمئنا باعث ننگ شما نمی شوم و این وب سایت یکی از وسیله های ارتباط شما با خدمتگذارتان خواهد بود.

مصطفی چهارشنبه 22 اسفند 1386 ساعت 02:18 ب.ظ

روزگارى بر مردم خواهد آمد که از قرآن جز نشانى، و از اسلام جز نامى، باقى نخواهد ماند. مسجدهاى آنان در آن روزگار آبادان، امّا از هدایت ویران است. مسجد نشینان و سازندگان بناهاى شکوهمند مساجد، بدترین مردم زمین مى‏باشند، که کانون هر فتنه، و جایگاه هر گونه خطاکارى‏اند، هر کس از فتنه بر کنار است او را به فتنه باز گردانند، و هر کس که از فتنه عقب مانده او را به فتنه‏ها کشانند، که خداى بزرگ فرماید: «به خودم سوگند، بر آنان فتنه‏اى بگمارم که انسان شکیبا در آن سرگردان ماند» و چنین کرده است، و ما از خدا مى‏خواهیم که از لغزش غفلت‏ها در گذرد
نهج البلاغه حکمت 370

بهلول چهارشنبه 22 اسفند 1386 ساعت 10:57 ق.ظ

جناب آقای مرادی شما بگویید ما این درد را کجا داد بزنیم
این درد که این همه بگیر و ببند و بیا و برو همش کشک است و هر خری که به مجلس برود فرقی در وضع فعلی ندارد و همه از هم بدتر و دزد تر و فاسدتر هستند. جامعه ای که مردمش فکر هزار بدبختی و گرفتاری هستند و محتاج نان شب هستند چه فرقی میکند حسن به مجلس برود یا حسین ؟ انتخاب اصلح که جمهوری اسلامی توی بوق کرده است مثال آن است که به یک نفر بگویند میخواهیم شمارا بکشیم. حالا انتخاب کن سرت را ببریم ؟ اعدامت کنیم؟ تیربارانت کنیم؟ و یا صندلی الکتریکی؟ انتخاب با توست . هر کدام که به صلاح توست انتخاب کن .!!!!! عزیز من جامعه ای که اصل را گم کرده ایم اینها همش یک ریال هم برای مردم ارزشی ندارد. مرد حسابی شما که داعیه روشنفکری دارید باید بدانید که همه این دعوا ها سر لحاف ملاست . سر بیت المال است سر بخوربخور و دزدی است . اگر هم می بینید جمهوری اسلامی این جوری به دست و پا زدن افتاده که در انتخابات شرکت کنید به خاطر حفظ آبروی خودش است که در جوامع بین المللی آبرویش نرود و اگر نه برای هیچ خری مهم نیست چه خری به مجلس میرود . زیرا همه از قماش هم هستند و همه دزد و بی لیاقت . فقط درجه شون فرق میکنه. اگه با منه میگم هیچکس نره رای بده تا یک یک سر مسئولین به سنگ بخوره که البته ککشون هم نمی گزه
حال اگه شما فرد روشنفکری هستی اینو بزار رو وبلاگت
به امید رهایی از دست این دزد های مذهبی نمای رانت خوار پارتی دار که یه چیزی به اسم خط ولایت درست کردند که هم خودشون توش مخفی بشن هم دل آقای ولایت خوش باشه که همه در خط اون هستند.
بهلول

بهلول
سلام . هرچند که مطلب شما پر است از احساس یاس و نا امیدی ولی چون قصد نداریم وبلاگ در انحصار یک طیف یا گروه خاص باشد آنرا بالا می برم .
اما در پاسخ به مطلب باید بگویم ما حق نداریم به شعور سیاسی مردم توهین کنیم . حضور مردم در انتخابات در چند سال گذشته طبق آمار و ارقام ثابت می کند جامعه ما از دموکرات ترین جوامع بشری است . در همین آمریکایی که خیلی ها آرزو دارند پرچمش تو ایران بر افراشته بشه و به قول خودشون ما را به تمدن برسونه وقتی با نگاه علمی و آگادمیک نگاه می کنی متوجه می شیوی پوسته ایی از دموکراسی را به نمایش گذاشته اند و در لایه های زیرین آن کارتل های اقتصادی و لابی های صهیونیست تصمیم ساز ایالات متحد آمریکا هستند .
من مجبورم برای اینکه منظور خودم را برسونم یک مثال بزنم. و اون مثال این است که انسان عاقلی که یک کوزه برای آب دارد و این کوزه هم شکسته است تا یک کوزه جدید پیدا نکرده است کوزه اول را به سنگ نمی زند . اگر به فرض مثال قبول کنیم نظام جمهوری اسلامی نظامی مشکل دار است خوب قرار است چه نظامی جایگزین آن کنیم ؟
انتقاد بدون پیشنهاد که کاری سهل و آسان است و به قول معروف کار بچه ها است . اگر انتقادی داریم باید سعی کنیم الگوی مناسب و جایگزین را ارائه دهیم . که به نظر می رسد شما از این موضوع در نوشته خود غافل شده اید .
خوب نظام جمهوری اسلامی بد ،مسئولین هم از صدر تا ذیل دزد ،رای هم که نریم بدهیم ، بدون حکومت هم که هرج و مرج ایجاد میشه پس باید به نظر شما چکار کرد ؟‌
شما فکر می کنید این کسایی که امروز مسئول هستندو به قول شما سر لحاف ملا دعوا دارند از کره مریخ تشریف آوردن زمین یا اینکه از خودمون هستند . آیا اگر شما یکی از مسئولین این نظام بودید بهتر عمل می کردید یا ........... ؟‌

برادر یا خواهر محترم جامعه امروز ما نیاز به اطلاع رسانی مناسب جهت تصمیم گیری درست دارد . جهل و نادانی پدر همه مشکلات است . من و شما به عنوان یک فرد در این جامعه وظیفه داریم بهای بالا رفتن این آگاهی را پرداخت کنیم و شاید این بهاء نابودی ما باشد ولی مهم این است که بعد از این دیگر کار گر و روستایی ما برای دریافت ۵۰۰۰ تومان رای خود را نمی فروشد و می فهمد که با گرفتن ۵۰۰۰ تومان سند فقر همیشگی خود را امضاء کرده است .
به امید روزی که ایرانی آباد داشته باشیم البته با احساس مسئولیت الان من و تو برای ساختن آینده بهتر !!!!

شهروند سه‌شنبه 21 اسفند 1386 ساعت 01:26 ب.ظ

با سلام
ببخشید آقا
این آقا گنجشک روزی بوده که از یک کاندید نمایندگی مجلس اینطور درخواستی داشته
البته تقصیری هم نداره
مسجدی که در و دیوارش قشنگ نیست که نمازخون نداره
این بنده خدا هم باید پاشه کاسه و کوزه اش را بردازه بره یه جای دیگه .
بنابراین طرف فکر مسجد نبوده بلکه فکر خودش بوده
اگه شما سیرش کنی برای شما تبلیغ می کنه و اگر به دادش نرسی می شه دشمنت
اینها همه از روی نیازه عزیز دلم
پدر نیاز بسوزه که آدمو به چه کارهایی وا می داره !
یه توصیه هم به شما :
زیادی جوش نخور
از اینجور آدما در سطح کشور زیاد داریم و محدود به نمونه ای که شما ذکر کردید نمیشه .
تازه به قول سعید پاتا تو هر کفشی نکن
البته این را می دونید که اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه با خون و گوشت ما عجین شده و با جان و دل ازش حمایت می کنیم
همین الان هم از همینجا خطاب به ایشون می گم : بنفسی انت و در عمل هم حاضرم ثابت کنم .
ولی منظور من از اینکه گفتم اینجور آدما زیادند خدای نکرده نه اینکه بگم همه معمم هستند
منظورم اینه که آدمهایی که چشماشون فقط تا نوک کفشهاشون را می بینه زیادند
شما هم نیازی نیست به خودت فشار بیارید
شبیه شما که متوجه افکار اون آقا شدی بقیه هم کم و بیش می فهمند و منصفانه قضاوت می کنند .
الا اینه ؟

شیطونک سه‌شنبه 21 اسفند 1386 ساعت 01:16 ب.ظ http://papich.blogfa.com/

سلام
ما هم اومدیم
منتظر شمائیم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 اسفند 1386 ساعت 01:54 ق.ظ

به نظر من بهتره دیگه اصلا تو دلیجان مسجد نری و بری همون دهات خودتون پای چرت پیرمرداتون بشینی

بدون مرز دوشنبه 20 اسفند 1386 ساعت 12:19 ب.ظ

وبلاگ داغ انتخاباتی.......................به روز شد//

آقای حسن محمدی به نفع آقای .... انصراف داد.
به ما سر بزنید....

مینا شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 09:14 ب.ظ

آقای مرادی عزیز
به خاطر همه چیز نراق از شما ممنون هستم . خبر های عید را دارم . برای دیدن نراق لحظه شماری می کنم .
یک نراقی ساکن تهران .

سلام
جز وظیفه کاری انجام نداده ایم . خرسندیم که باعث شادی شما هستیم .

سهراب شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 09:13 ب.ظ

دمت گرم داشم . بازم شما بچه نراقی ها . اگه شما یه حرف جدیدی بزنید . دیگران که کارشون شده تو اینترنت کپی کردن .

سهراب جان
سلام .نظر لطف شما شامل حال وبلاگ شده .
ممنون که سر زدید .

سعید شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 09:01 ب.ظ

سلام حاجی
به نظر من بیخیال زنده ها شو برو با ارواح درمیان بگذار شاید بتونن برات کاری بکنن!
واقعا آدم به حال خودش تاسف می خورد !
این آقایون چنان در کار خود مغرور شدن که اگه یه کسی هم بخواهد امر به معروف و نهی از منکرشون کنه انگ ارتداد را می چسبونن به پیشونیش . حالا بیا و درستش کن تا صد بار نگی غلط کردم .... خوردم دست از سرت بر نمی دارن .
از من به تو نصیحت پاتا تو هر کفشی خواستی بکن الا نعلین !

علیک سلام
دو تا نظر دیگه اینجوری بنویسی کار ما تمومه !!!!
ولی انصافا قشنگ نوشتی .
در خصوص پا تو کفش کردن هم سعی خودم را می کنم ولی قول نمی دم چون الان نعلین مد شده و همه می پوشن !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد