شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

چه حکمتی در قربانی شدن ۲۷نفر شتر نهفته است؟!!‌

 

 

عصر روز ۱۳/۱/۸۸ در حالی که مردم نراق از گل گشت طبیعت باز می گشتند شاهد منظره عجیبی در شهر شدند .  خیابان اصلی شهرپر شده بود از لاشه شتر هایی که باز زبان بی زبانی  می گفتند : ای مردم ما قربانی شدیم تا به شما آسیبی نرسد.طبق رسم معمول  برای رفع خطر شتری قربانی می کنندُاکنون ما خود پا به قربانگاه نراق گذاشتیم ! 

شتر ها می گفتند واحد شمارش ما همچون انسانها نفر است و ما ۲۷ نفر قربانی جان  ۲۷ نفر انسان بی گناه  شدیم تا شما ها به عنوان اشرف مخلوقات خداوند سال جدید را با غم و اندوه و مصیبت شروع نکنید!  

به نظر این حقیر در حادثه تریلی  روز سیزدهم بر خلاف تصور خیلی ها نه تنها مصیبت و عذابی در کار نبود بلکه می توان گفت مردم شهر مورد لطف و عنایت حق تعالی قرار گرفتند و گرنه خدای ناکرده شاهد بر پا شدن حجله های زیادی در نراق بودیم که در سوگ عزیزانشان باید سالها می سوختند . هر چند که از بابت کشته شدن ۴ نفر از سرنشینان تریلی دچار غم واندوه شدیم و با خانواده آن عزیزان ابراز همدری  کرده و می کنیم ولی این حادثه می توانست در شهر یک فاجعه انسانی را  رقم بزند و به این تعداد کشته و زخمی ختم نگردد .   

نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 5 اردیبهشت 1388 ساعت 07:10 ب.ظ

میگم چقدر خوب میشد که همیشه برای بعضی کارها فقط دیگران را مقصر ندانیم و سهم خودمان را از آزاد سازی ابتدا و انتهای مسیر کمربندی مشخص کنیم و از کسانی حرف بزنیم که حاضر نیستند زمینشان را برای آزاد سازی تحویل بدهند و از اینکه تا بحال چه میزان بودجه برای این پروژه هزینه شده؟؟؟؟

سلام دوست عزیز
تابحال نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان بودجه برای این پروژه هزینه شده و قرار است تا پایان سال ۸۸ نزدیک به ۲ میلیارد تومان دیگر هم برای آن هزینه شود و ۲۰ درصد پیشرفت کار داشته و ۴ میلیارد تومان تا پایان کار بودجه نیاز دارد .
بیش از ۹۰ درصد زمین های این مسیر توسط شورای شهر به رایگان آزاد سازی شد و مابقی هم به قیمت کارشناسی حاضر به توافق هستند این به نظر شما کار کمی است ؟
فکر نمی کنم بتوانید پروژه ای را معرفی کنید که تا این میزان مردم در آن مشارکت داشته باشند و بحمد الله شهر نراق شــــــهر خیرین بزرگ است و هر امکانات اساسی که نراق دارد به برکت داشتن خیرین بزرگواری است که سعی داشته اند هزینه ها را از دوش دولت بردارند . دانشگاه آزاد که شاه رگ حیاتی نراق است به برکت همین نگاه است .
انصاف داشته باشید .

سلام
از شما دعوت میشود از این سایت دیدن کنید.

http://www.iau-naragh.ir

سایت خبری تحلیلی دلیجان نیوز پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388 ساعت 03:22 ق.ظ http://www.delijannews.com

اخبار تحولات شهر دلیجان........
با ما همراه باشید........

مینا دوشنبه 17 فروردین 1388 ساعت 02:05 ب.ظ

سلام
سال نو مبارک
حادثه دلخراشی بود. مخصوص برای ما که همزمان عزادار از دست دادن عمه‌ام هم بودیم. امیدوارم حرفای مردم دیگه به گوش مسئولین برسه...

سلام
درگذشت عمه مکرمه تان را به شما و خانواده بخصوص پدر برگوارتان تسلیت عرض می نمایم و شرمنده ام از اینکه نتوانستم در مراسم ایشان شرکت کنم .
من هم مثل شما امیدوارم و با همین امید است که ادامه می دهم .
موفق و سربلند باشید .

حامد یکشنبه 16 فروردین 1388 ساعت 04:04 ب.ظ http://www.rahiman.blogfa.com

سلام
چه اتفاقی مگه افتاده بود ؟؟؟
عکس داری از این ماجرا ؟؟؟؟

سلام
خبر در سایت نراق درج شده است

سید یکشنبه 16 فروردین 1388 ساعت 11:21 ق.ظ

خدا را شکر..................................................... .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد