شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ
شهر من نراقmoradi naraghi

شهر من نراقmoradi naraghi

به خاطر تو از خیلی چیزها گذشتم و خواهم گذشتُ تا تو باشی برای همیشه در تاریخ

شایعه محصول جامعه بی اطلاع

  

عدم شفافیتها و عدم اطلاع رسانی درست توسط  افراد و رسانه ها و هاله درست کردن های کاذب پیرامون آدم های اسم و رسم دار راه را برای شکلگیری و تقویت و حجیم شدن شایعه به عنوان رسانه ای غیر رسمی باز می کند.چه بخواهیم چه نخواهیم. شایعه درست می شود .

راستی، شنیدی…؟!

همیشه و در همه جا خبرهایی به گوشمان می خورد که در صحتشان تردید جدی وجود دارد.اما در وضعیتی گیر می کنیم که نمی دانیم باید باورشان کنیم یا نه.چرا که اصولا روی نقاط حساسی از درونیات و ذهنیت ما دست می گذارند و خبرهایی هستند که یا دوست داریم بشنویم یا از اتفاق افتادنشان می ترسیم.

این مقدمه را نوشتم تا برسیم به تحلیل یک شایعه رایج در سطح شهرستان .

مدت ها است شایعه برکناری فرماندار در سطح شهرستان پیچیده است  . این شایعه در کنار خود شایعات دیگری را هم به همراه داشته است . مثلا فلانی موافق و فلانی مخالف  حضور ایشان است . فلانی ایشان را به دلایلی حمایت می کند .

فلانی در حال جمع کردن امضاء است و فلانی با فلان مقام مسئول ملاقات کرده است که فعلا ایشان بماند.

فلانی الحاق دلیجان به قم را اهرم فشار بر علیه فلانی کرده است . و صدها شایعه دیگر.

مخاطبان زیادی در این وبلاگ در این خصوص پیام گذاشتند و من به دلایلی با عرض پوزش از همگی آنها اجازه نشر عمومی نظراتشان را ندادم .

ولی سعی کردم با این مطلب بخشی از این نگرانی ها را پاسخ دهم .

شایعه اصولا به دو گونه دسته بندی می شود .

1-شایعه بی هدف  

2- شایعه طراحی شده و با هدف  

شایعه بی هدف شایعه ای است که در یک بستر اجتماعی به صورت کاملا طبیعی شکل می گیرد  و افرادی با قصد ونیت قبلی آن را طراحی نکرده اند .

اما شایعه از قبل طراحی شده یا با هدف شایعه ای است که  برای رسیدن به مقصودی خاص طراحی می گردد . مثلا شایعه تقلب در انتخابات . البته در هر دو نوع شایعه باید بستر اجتماعی مناسب  آن فراهم باشد .

نکته و موضوع اصلی آن است که ما باید بصیرت داشته باشیم تا فرق بین دو نوع شایعه را بشناسیم و از اهداف پس پرده آن با خبر باشیم !

چه فرد یا  افرادی از این شایعه سود می برد ؟

شایعه فوق از جمله شایعات دسته اول است یا دوم ؟

چه اتفاقی افتاده که ما از شنیدن اینگونه  شایعات  خوشمان می آید یا می ترسیم  ؟   

نظر شما در این خصوص چیست ؟

نظرات 6 + ارسال نظر
هادی بیگی سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 07:45 ب.ظ http://www.delijanleaders.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید مراتب تاسف خودم را به جهت حادثه دلخراش شهر نراق که بار دیگر لزوم تجدید نظر درباره بعضی مسئولین ناکارآمد شهرستان را تاکید کرد ابراز میدارم.
امیدوارم به زودی جلسه مشترکی با حضرتعالی جهت تبادل نظر پیرامون بعضی مسائل شهرستان داشته باشیم.اطلاع با شما

سلام
از ابراز همدردی شما در خصوص حادثه اخیر شهر نراق نهایت تشکر را دارم .
در فرصت مناسب ارتباط برقرار خواهم نمود. در حال حاضر رمقی برایم نمانده است .
فرسوده شدیم از بس که گوشت و پوست و استخوان و درخت و تیر برق در نراق جمع کردیم .
کارنامه بعضی ها رنگ خون گرفته و من مانده ام که فردای قیامت چه جوابی خواهند داشت .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 اسفند 1388 ساعت 09:32 ق.ظ

تاکی مردم نراق باید تاوان کم کاری مسئولین شهر و شهرستان و نمایندگان را بدهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آیا اگر منزل یکی از آقایان در مسیر خیابان نراق بود باز هم به همین سادگی از کنار این گونه تصادفات (که سالی چند بار و با کشته شدن چند نفر و ایراد خسارت )عبور می کردند؟؟؟؟؟؟
حالا چرا هیچ کسی به درد مردم بی گناه رسیدگی نمی کند جای تعجب دارد مطمئن باشید همانطور که این حادثه اولین بار اتفاق نیفتاده آخرین بار هم نخواهد بود فقط حرف و حرف و حرف...................... ان شااله بتوانند در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.

انشا الله

خیرالله نیوز دلیجان یکشنبه 2 اسفند 1388 ساعت 02:16 ب.ظ http://www.kheyrollahnews.mihanblog.com

روزنامه وقایع خیراللهیه:
مجلس موسسان حکم به تبدیل جمهوری به سلسله غلامحسین شاهیان در دلیجان داد.
10 روز دیگر شاه تاجگزاری خواهد کرد.
انتصاب میرزا آقا خان رحیمی به صدرات عظمای فرماندار صاحب قران

سلام
از اینکه در حد درک و شعور خود با زبان طنز هم که شده در خصوص حادثه اخیر ابراز همدری می کنید به سهم خود متشکرم .

سکوت سبز شنبه 1 اسفند 1388 ساعت 07:53 ق.ظ

دلسوزی ارگان اصولگرایان برای اصلاح طلبان.
سریال دروغ های مکرر دلیجان نیوز. حقیقت کدام است؟
آیا مصاحبه محمدی اصلاح طلب با دلیجان نیوز ارگان اصولگرایان واقعیت دارد؟
قضاوت را به شما می سپاریم؟!
برای احترام به آزادی بیان سکوت سبز را لینک کنید

سلام دوستان به اصطلاح سکوت سبز
بسیار سپاسگذارم که این وبلاگ ناقابل را قابل نظر دادن دانستید .
دو کامنت در وبلاگ من قرار دادید و هر دوی آنها به پیوست لینک وبلاگی را به اسم سکوت سبز به همراه داشت .
درخواست شما این بود که بنده وبلاگ شما را لینک دهم .
جدای از مطالب و محتوای وبلاگ افراد نویسنده آن برای این حقیر ناشناخته هستند و قواعد فضای مجازی اجازه نمی دهد بنده وبلاگی را لینک دهم که از نویسندگان آن هیچ اطلاعی ندارم .
با همه احترامی که برای آزادی بیان و قلم قائل هستم با توجه به دو مطلبی که شما در وبلاگ قرار دادید گویای این است که در بین افراد به اصطلاح جبهه اصلاحات شهرستان اختلاف وجود دارد .
جسارتا پیشنهاد می کنم با اسم و رسم سایتی ترتیب دهید و تبعات قانونی آن را هم بپذیرید . بنده هرچند اختلاف سلیقه و عقایده با شما دارم ولی مطمئن باشید با افتخار آن را لینک خواهم کرد .
موفق باشید .

یه دوست چهارشنبه 28 بهمن 1388 ساعت 09:19 ق.ظ

جناب مرادی
به نظر شما سلیمی در این بین چه نقشی را ایفا می کند ؟
به نراق های می گوید من مخالف فرماندار هستم و به دلیجانی ها می گوید من موافق .
به نظر شما این مصداق بارز سیاست اموی نیست ؟

جواب در پست قبلی درج شد

سعید چهارشنبه 28 بهمن 1388 ساعت 09:07 ق.ظ

سلام
شما نظرات من را سانسور می کنی !!!
لطفا توضیح دهید علتش چیه ؟

سلام سعید
و یه دوست .
چون هر دو نظر شما چون از یک آی پی ارسال شده قابل شناسایی است هرچند شما با دو نام متفاوت ارسال نمائید .
اما پاسخ حضرتعالی
نظرات می بایست مربوط به مطلب باشد .
جنبه تبلیغاتی نداشته باشد . توهین ُ افترا در آن نباشد تا بتوان آن را انتشار داد.
متاسفانه برخی موارد شما نکات فوق را رعایت نمی کنید .
اما در خصوص سلیمی باید بگویم ایشان متخصص فقه و حقوق هستند .
سیاست را خیلی بهتر از من شما می فهمند .
جمله معرفی است که سیاست پدر و مادر ندارد .
راستش را بخواهی من هم جای ایشان بودم همین کار را می کردم .
اما این را هم بدان من به عنوان یک نراقی تابحال نشنیدم که ایشان گفته باشد من مخالف فرماندار هستم . تازه ایشان مدتی است برای اثبات خلاف این ادعا بدون فرماندار در نراق حاضر نمی شوند .
در آینده مطلبی خواهم نوشت با تیتر دستی از غیب در آن مطلب جواب خیلی از این حرف ها را خواهم داد.
تا بدانیدم که اصولا نباید در توسعه متکی به دیگران باشیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد